Larsenio Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hei, veeeeldig lenge siden jeg har lagt ut bilde® til kritikk. Hva syns dere jeg kunne gjort annerledes/kunne utelatt osv...? Bildet er redigert i LR3. Jeg brukte Pentax K20d og DA17-70mm f/4. Innstillinger: 1/20 sek lukker f/6.3 ISO 800 Brennvidde er noe usikkert, det står konstant på 43mm i EXIF på dette objektivet. Mest sansynlig ca rett i dette tilfellet. På forhånd takk for din kritikk! Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Fargene synes jeg var flotte her Det jeg henger meg opp i er at bildet hadde vært bedre (i mine øyne) om det hadde vært mer himmel med, og kanskje litt mindre sjø i bunnen. Og kanskje litt for lang lukkertid, selv om det er en kul effekt i enkelte bilder med slørete bølger så synes ikke jeg det funka så bra her. Men igjen, fargene i bildet har du vel fått pga lengre lukkertid, så kan jo være litt give or take på slike bilder.. Alt i alt er det ett greit bilde Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Hei og takk for (sen) tilbakemelding på kritikken du gav, Techpoint. Dette bildet, med relativt kort lukkertid for lyset og kameraets begrensninger tatt i betraktning, anså jeg egentlig som for dårlig til å kunne gå ordentlig god for, da ISO er relativt høy og det ikke virker helt som at fokuset sitter. Derfor er det jo greit å lese at det er ganske greit bildet endog. Jeg skjønner ønsket om mer himmel og mer hav, skal se om jeg kan beskjære litt mindre i topp. Takk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå