Bache_90 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 har problemer med å få lyd til pcen min til en tv, har ikke problemer mned å få det på min egen tv. men probleret er at jeg ikke før overført lyden til tven til en kompis fra min pc, bruker HDMI kabel. er en Panasonic tv. pcen min er er en acer Aspire 7745G noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Ikke alle støtter lyd via hdmi, så ville først årøvd med optisk elelr rca (rød/hvite plugger) elelr noe tilsvarende Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Det er vel slik at ikke alle hdmi løsninger klarer og overføre lyd mener jeg. EDIT: Ankh beat me to it. Endret 11. januar 2012 av vidarkri Lenke til kommentar
Bache_90 Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 må jo være tvn som ikke støtter det da Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Du må muligens inn på lydinstillinger i kontrollpanel og sette HDMI som standard lydenhet. Lenke til kommentar
Bache_90 Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 det har jeg nok prøvd ja, funket ikke. og startet pc på nytt Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 En mulig løsning er å velge et eksternt lydkort som plugges i pcens usb port. Da får man ofte lydutganger som passer mer med tv. Ellers pleier jo lyd ut elelr headset kontakten kunne brukes. Trenegr en overgang med 3,5mm jack i ene enden og rød/hvit rca i andre enden som man stapper inn i en lyd inngang på tv (muligens via en scart overgang). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå