Gå til innhold

Hvordan lage brosjyremal?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ikke helt sikker på om denne posten er postet riktig men jeg prøver alikevel her.

Vi har fått i oppgave å lage en enkel brosjyre.

Selve innholdet og utformingen har vi ordnet, men det er altså hvordan vi skal plassere det på arket som er problemet.

Så det jeg lurer på er om noen av dere kunne vært så greie å laget en mal for meg, eller skrevet fremgangsmåten til hvordan lage en mal. Jeg har lett og lett på nettet og microsofts hjemmesider men finner ingen ting..

Grunnen til at jeg trenger en mal er at vi jo skal printe på begge sider og da er det jo viktig at det blir printet på samme sted når vi snur arket. I tillegg så er malene i publisher kun for brosjyrer med to bretter. Vår brosjyre skal kun ha en brett(som en bok), og den skal være kvadratisk.

Mål: litt over 10 cm.(halvparten av kortsiden på et A4 ark)

Hvis beskrivelsen min var litt utydelig så følger det et lite bilde her av hvordan det vil se ut:

20rk274.png

Håper virkelig at noen av dere som kan dette kan hjelpe meg.

Ha en fortsatt fin dag videre! :)

Endret av MtnDew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

En enkel løsning kan være å lage tabeller og fylle bilder inn i tabellene. Lager man en tabell med to kolonner vil midtlinjen dele arket i to. Så kan du eventuelt legge til rader og streker etter behov. Lager du en forside og en bakside kan du prøve og feile inntil det blir riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...