MtnDew Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Hei! Er ikke helt sikker på om denne posten er postet riktig men jeg prøver alikevel her. Vi har fått i oppgave å lage en enkel brosjyre. Selve innholdet og utformingen har vi ordnet, men det er altså hvordan vi skal plassere det på arket som er problemet. Så det jeg lurer på er om noen av dere kunne vært så greie å laget en mal for meg, eller skrevet fremgangsmåten til hvordan lage en mal. Jeg har lett og lett på nettet og microsofts hjemmesider men finner ingen ting.. Grunnen til at jeg trenger en mal er at vi jo skal printe på begge sider og da er det jo viktig at det blir printet på samme sted når vi snur arket. I tillegg så er malene i publisher kun for brosjyrer med to bretter. Vår brosjyre skal kun ha en brett(som en bok), og den skal være kvadratisk. Mål: litt over 10 cm.(halvparten av kortsiden på et A4 ark) Hvis beskrivelsen min var litt utydelig så følger det et lite bilde her av hvordan det vil se ut: Håper virkelig at noen av dere som kan dette kan hjelpe meg. Ha en fortsatt fin dag videre! Endret 11. januar 2012 av MtnDew Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 I utgangspunktet ville jeg funnet et brosjyreprogram eller brosjyremaler. Google rundt elelr se på f.eks utvalget på snapfiles og lignende http://www.snapfiles.com/ Lenke til kommentar
arthon Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Sjekk om du kan få tak i en versjon av Microsoft Publisher. Beste lett program for slikt jeg har sett. Lenke til kommentar
MtnDew Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg har allerede publisher på PC'en, problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal tegne opp malen slik at den kommer på to sider som dekker hverandre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 En enkel løsning kan være å lage tabeller og fylle bilder inn i tabellene. Lager man en tabell med to kolonner vil midtlinjen dele arket i to. Så kan du eventuelt legge til rader og streker etter behov. Lager du en forside og en bakside kan du prøve og feile inntil det blir riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå