Gå til innhold

En i7 datamaskin. Dell XPS 8300? Finnes det noen gode alternativer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en datamaskin. Jeg har god erfaring med komplett, og kjøper stort sett alt fra dem, men kom over denne datamaskinen: Dell XPS 8300.

Maskinen har:

*1 TB (7200 o/min) SATA-harddisk

*NVIDIA® GeForce GT 545 1 GB DDR5-grafikkort

*6144 MB (2 x 2 GB) (2 x 1 GB) 1333 MHz tokanals DDR3-minne

*Intel® Core™ i7-2600 Processor (3.40GHz, 8MB)

Denne pakken koster 7700,- kroner inkludert frakt. Han ønsker også SSD og 16GB RAM, noe som han skal bestille til sommeren.

Fant fram disse:

*Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB Kit

*Kingston HyperX SSD 120GB

Finnes noen bedre alternativer? Jeg sverger jo som sagt til komplett, og skulle ønske det var noen komplett-bygde datamaskinoppsett til samme pris?

Eneste som er viktig er at sluttsummen blir ca. 8000,- kroner uten 120GB SSD og 16GB RAM,

eller 10000,- kroner med 120GB SSD og 16GB RAM. Intel® Core™ i7-2600 Prosessor må til.

Takk på forhånd for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en datamaskin. Jeg har god erfaring med komplett, og kjøper stort sett alt fra dem, men kom over denne datamaskinen: Dell XPS 8300.

Maskinen har:

*1 TB (7200 o/min) SATA-harddisk

*NVIDIA® GeForce GT 545 1 GB DDR5-grafikkort

*6144 MB (2 x 2 GB) (2 x 1 GB) 1333 MHz tokanals DDR3-minne

*Intel® Core™ i7-2600 Processor (3.40GHz, 8MB)

Denne pakken koster 7700,- kroner inkludert frakt. Han ønsker også SSD og 16GB RAM, noe som han skal bestille til sommeren.

Fant fram disse:

*Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB Kit

*Kingston HyperX SSD 120GB

Finnes noen bedre alternativer? Jeg sverger jo som sagt til komplett, og skulle ønske det var noen komplett-bygde datamaskinoppsett til samme pris?

Eneste som er viktig er at sluttsummen blir ca. 8000,- kroner uten 120GB SSD og 16GB RAM,

eller 10000,- kroner med 120GB SSD og 16GB RAM. Intel® Core™ i7-2600 Prosessor må til.

Takk på forhånd for hjelp!

først, hvorfor komplett, har forstått at du kommer til å bestille der uansett da men, komplett = unødvendig dyrt

hva er formålet med denne PCen?

kan godt spares inn penger på for eksempel RAM og prosessor hvis det er en gaming PC

vil så sterkt anbefale å bygge selv, det er så mye bedre PC for penga enn en "dritt-PC" fra produsenter som for eksempel Dell, HP og Acer

det er vanligvis mye bedre kjøling i en hjemmebygd, mindre støy, oppgraderbart og generelt bedre kvalitet på de fleste komponenter

Lenke til kommentar

Denne skal brukes til musikkproduksjon.

Jeg har prøvd å bygge PC før, noe som gikk greit, men vil gjerne slippe det :-)

Nei, om det blir den Dell datamaskinen , kjøper jeg fra dell nettsiden :)

vel, hvis man bygger selv får man ofte noe som er bedre optimalisert for seg, som i en PC som kun skal brukes til musikkproduksjon, så trengs det ikke noe dedikert skjermkort, det holder med det som er inne i prosessoren

hva med dette:

post-227710-0-14747000-1326318882_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...