Gå til innhold

Pris for salg av denne PC'en ?

Anbefalte innlegg

Har en PC med disse specs'ene:

Kabinett: Obsidian 800D

HK: Asus P8 Z68-V Pro

SSD: Intel 80GB SSD gen2

HDD: WD 640GB

CPU: Intel i5-2500k 4.4ghz

GPU: PNY GTX580

Ram: 8GB Corsair Dominator @1600mhz-c9

PSU: Chill Innovation 1kw

Med vannkjoling pa cpu og ikke noe annet. Trippel rad i toppen.

CPU Vannblokk: XSPC Rasa

Tubes: id-1/2

Pumpe: Swiftech MCP655 m/speed controller

Rad: Swiftech MCR320-QP

Res: Swiftech Micro Res

Hvis jeg skulle selge denne pc'en, er det rimelig og anta at jeg ville kunne selge den som den er, uten og demontere vannkjolingen ? Altsa viss premissene var det at kjoper matte komme til meg og hente pc'en selv. Noe som sansynnelig reduserer antal kjopere til Kr.sand.

Noen her som vil estimere hvor mye jeg kan selge den for ?

...skal dobbel sjekke specsene jeg opgav sa jeg kan gi mer utfyllende informasjon.

Og skaffe noen bilder.

Edit: bilder lagt til

post-87643-0-42359400-1326379994_thumb.jpg

post-87643-0-69143900-1326380200_thumb.jpg

post-87643-0-32061900-1326380631_thumb.jpg

post-87643-0-48185400-1326380681_thumb.jpg

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal selge en custom vannkjølt PC bør du sørge for å selge til noen som vet hva vannkjøling er for noe og er interessert i å holde på med det videre. Det er tross alt noe vedlikehold inne i bildet.

Uansett:

GTX 580 har mistet mye verdi nå som 7970 er ute, 2000 kr vil jeg tippe med tanke på at GTX 570 er rett bak nytt for 2300 kr til tider.

2500k + Z68-V PRO + RAM bør du ta ca 2000 kr for brukt.

SSD: 400 kr, denne er gammel.

HDD: 350 kr, 640GB er ikke stort og en ny 500GB koster 600 kr.

Kabinett hjelper ikke så voldsomt på bruktprisen dessverre, samme gjelder PSU. Med mindre du selger dem løst ville jeg ikke prøvd å legge på mer enn 1500 kr for dette til tross for at nytteverdien og innkjøpsverdien er langt høyere.

Vannkjøling... litt vanskelig å prise siden pumpe og rad ikke er oppgitt, men du får et greit byggesett for <1500 kr, så 800-1000 kr er nok fornuftig her.

Del for del kan du sikkert få 8000 kr eller mer inn. Selger du hele riggen samlet ville jeg ikke satset på mer enn 5500-6000 kr om du ønsker å selge i løpet av de neste månedene.

Lenke til kommentar

Hvis du har kvitteringer på kjøpene, iallefall for vannkjølingen, ville det nok vært interessant. Har selv aldri vært inne på custom vannkjølinger, og derfor ganske skummelt å kjøpe dette da. Gjelder nok alle som aldri har sett en custom vannkjøling også. Hvis du f.eks hadde vært en venn og jeg vet du har kvitteringer og tatt godt vare på maskinen, kunne jeg sikkert betalt 6-7000.

Lenke til kommentar

Det er jo en godt speccet maskin så spørsmålet blir da hvor gammel den er.

Ja det er ett litt nyansert svar pa det, jeg oppgraderte pc'en en stund rett for jul, host/vinter med nytt hk, sjermkortet, minnet, cpu'en og vannblokken og slangene. Har fortsatt det gamle gtx295 liggende om noen skulle finne det interessant. De gamleste delene som er igjen fra de tidligere byggene er vel pumpa, og WD hardisken pa 640GB.

Tror ogsa jeg har helgradert vannkjolinga med Petra's nuke for de som kjenner til det og litt rent solv i vanntanken btw. Brukte ogsa Indigo Extreme isteden for vanelig kjole pasta for det lille ekstra...^^

Hvis du skal selge en custom vannkjølt PC bør du sørge for å selge til noen som vet hva vannkjøling er for noe og er interessert i å holde på med det videre. Det er tross alt noe vedlikehold inne i bildet.

Ja det er nettopp dette som er mitt store dilemma, hadde det vart en liten og ikke sa kraftig pc uten vannkjoling pluss litt affeksjons verdi(vel jeg har lagt litt arbeid og masse penger for meg, ja faktisk er den det mest verdifulle gjenstanden jeg eier og har, talt kun utifra penge verdi saklart) sa kunne den kanskje gatt i arv til min mor. Men det er uaktuelt, liker ikke tanken pa at den bare stor en plass og samler stov og betaler regninger pa nettbank. Jeg skulle egentlig helst onske jeg kjente noen som virkelig fortjente noe godt, da ville det kanskje vare lettere og vita hva enn skulle gjor. Er egentlig litt redd for at det er noen en plass rundt meg som er den "rette" Ja det hores sikkert en smule crazy ut, men men.

Jeg kjenner nok om noen som ville vart interessert men det er console players som spiller mw3 og ikke forstor forskjellen mellom 4:3 skjermformat og 16:10 (no offense 2 anyone om noen skulle fole seg truffet eller noe, de bare er ikke de rette til og ha mest mulig glede av pc'en eller vare istand til og "bruke" den)

Del for del kan du sikkert få 8000 kr eller mer inn. Selger du hele riggen samlet ville jeg ikke satset på mer enn 5500-6000 kr om du ønsker å selge i løpet av de neste månedene.

Ja er snart tenker jeg hva enn jeg gjor sa skal nok pc'en vekk forhopentligvis til noen som vil ha glede av den. MA ! bare fullfore SKYRIM forst :innocent:

Kan kanskje tenke det ville vare mest aktuelt rundt januar/februar...

Hvis du har kvitteringer på kjøpene, iallefall for vannkjølingen, ville det nok vært interessant. Har selv aldri vært inne på custom vannkjølinger, og derfor ganske skummelt å kjøpe dette da. Gjelder nok alle som aldri har sett en custom vannkjøling også. Hvis du f.eks hadde vært en venn og jeg vet du har kvitteringer og tatt godt vare på maskinen, kunne jeg sikkert betalt 6-7000.

Tja kjopt en del av vannkjolinga pa sidewindercomputers og petra som mange vannkjolings folk kjenner til, ville kanskje vart mulig og finne eller oppdrive, vet ikke. Men jeg anser det ikke som det viktigste uansett og presse ut noen ekstra kroner ut av det.

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Forste post oppdatert med bilder og litt mer utfyllende informasjon.

Og takk sa langt for alle estimatene og hjelpen sa langt guys. Kan virkelig komme godt med. Har hatt hodebry med dette, og bare det faktum att jeg er her og spor viser at jeg foler meg litt lost i dette spm.

P.s grunnen til at jeg mangler visse bokstaver er for det jeg for oyeblikket bruker en slags japansk tastatur layout og da har jeg bare engelske bokstaver og skrive med.

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...