Aetius Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Akams utsendte har sett nærmere på Nikons nye flaggskip. Sniktitt: Nikon D4 Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Ja en får satse på Lottonissen til helga;) 3 Lenke til kommentar
Web King Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Blir dyre bilder der gitt! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Med huet under armen og armen i bind vender jeg livet det annet kinn og leverer tippelappen inn hver onsdag. For å få råd til noe slikt. 1 Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Med huet under armen og armen i bind vender jeg livet det annet kinn og leverer tippelappen inn hver onsdag. For å få råd til noe slikt. Spilte lotto for første gang i livet mitt. Mesteparten av 2011 var en trist affære, 2012 kan kun bli bedre...Når trekkes det? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Trodde sikleskaden hadde grodd.. Men nei.. 3 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Kjenner ingen sikle-tendenser her Og det tror jeg at lommeboken min er glad for ... Men det er stykke imponerende hardware, det er det. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg ventle Skrevet 11. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 11. januar 2012 Dette kameraet er ikke innovativt, for det har ikke touchskjerm og icloud! Proffene er duster og amatørene tar bedre bilder med iphone! 15 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Snasent kamera men det er med dette som alle de største kameraene fra Nicon/Canon , de er store og tunge og dermed ikke alt for praktisk for en glad amatør å drasse med seg i skog og mark. Der blir vel en D800 eller en 5D MKlll mere intresang . Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Snasent kamera men det er med dette som alle de største kameraene fra Nicon/Canon , de er store og tunge og dermed ikke alt for praktisk for en glad amatør å drasse med seg i skog og mark. Ja, det er nok heller ikke målgruppen. Det er for stort og tungt til snapshots. Jeg tipper det hovedsaklig er ment som et pressekamera. Men jeg syntes det var overraskende godt å holde, selv med mine relativt små hender (man må bare holde det på riktig måte med begge hender, enhåndsfoto blir veldig slitsomt). Og jeg ble overrasket over at det bare var 40 gram lettere enn Nikon D3s, for jeg merket en betydelig forskjell. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Snasent kamera men det er med dette som alle de største kameraene fra Nicon/Canon , de er store og tunge og dermed ikke alt for praktisk for en glad amatør å drasse med seg i skog og mark. Ja, det er nok heller ikke målgruppen. Det er for stort og tungt til snapshots. Jeg tipper det hovedsaklig er ment som et pressekamera. Men jeg syntes det var overraskende godt å holde, selv med mine relativt små hender (man må bare holde det på riktig måte med begge hender, enhåndsfoto blir veldig slitsomt). Og jeg ble overrasket over at det bare var 40 gram lettere enn Nikon D3s, for jeg merket en betydelig forskjell. Jepp er nok for proffer som trenger solid redskap og ikke for oss som springer i skogen og på fjellet og leter etter motiv :-) At det er et godt kamera er jeg ikke i tvil om i det hele tatt . Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Kunne nok godt tenke meg til å ha med denne på tur både på lundefjell, og i sjul ventende på at ørna skal gå på åtet. Må selvfølgelig ha en 500mm i tillegg.. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 "400 000 utløsninger" Giggety! 1 Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 "400.000 utløsninger" det gir noe som ca. 22 om dagen i løpet av 50 år. Artikkelen innholder feil også. I artikkelen blir det hevdet at ved å trykke inn hendelen for MF-AF og bruke kommandohjulet kan en velge lysmåling. Det riktige her er at en kan velge fokusområde der. Lysmåling velges på modushjulet til venstre på kamera. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Kunne nok godt tenke meg til å ha med denne på tur både på lundefjell, og i sjul ventende på at ørna skal gå på åtet. Må selvfølgelig ha en 500mm i tillegg.. Ja om man sitter i sjul så er det ideelt , på fjelltur med D4 og 500mm vel tror det blir mye drass :-) Lenke til kommentar
fototim Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 "testet til 400 000 utløsninger". Imponerende. Men det er kanskje enda mer imponerende med 10 UPS med full autofokus. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 "400.000 utløsninger" det gir noe som ca. 22 om dagen i løpet av 50 år. Artikkelen innholder feil også. I artikkelen blir det hevdet at ved å trykke inn hendelen for MF-AF og bruke kommandohjulet kan en velge lysmåling. Det riktige her er at en kan velge fokusområde der. Lysmåling velges på modushjulet til venstre på kamera. Du har selvsagt helt rett, det gikk litt fort i svingene her. Lenke til kommentar
weanor Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 "Lukkeren er konstruert i karbonfiber, og er testet til 400 000 utløsninger - 100 000 flere enn D3s." Vel, etter så mange utløsninger ville vel de fleste vært utslitt. Lenke til kommentar
Bengoshi Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Spent på hvordan lillebror D800 vil se ut. Det varsles vanvittig (ubrukelig høy) mp på Nikon rumours. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg