Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barn som ringer 112


Anbefalte innlegg

Vi har fiber tlf, dessuten bor vi på en plass med dårlig dekning, så det er hovedgrunnen til at vi enda har fast tlf ;)

 

Han har ikke ringt mere, som jeg vet om da! Men har forklart han at man ikke kan ringe til nødnr uten at det er nød! Har og gitt han en lapp med tlfnr til meg, mannen, besteforeldre, tante og onkler som han kan ringe til om han absolut vil ringe til noen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fasttelefonnummeret ditt har en såkalt "FAR" adesse som er så nøyaktig at de finner ut hvilken dør som er din i blokka, om du så bor i blokk.

 

Vi bor i enebolig på landet ca 40min utenfor Bergen! Har ikke vei eller hus nr en gang :)

 

Men han har ikke gjort det flere ganger, som jeg vet om vertfall.. :)

Lenke til kommentar

Fasttelefonnummeret ditt har en såkalt "FAR" adesse som er så nøyaktig at de finner ut hvilken dør som er din i blokka, om du så bor i blokk.

 

Vi bor i enebolig på landet ca 40min utenfor Bergen! Har ikke vei eller hus nr en gang :)

 

Men han har ikke gjort det flere ganger, som jeg vet om vertfall.. :)

HUs og gårdsnummer :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, men burde de ikke ringt meg oppigjen? Kanskje de hører det er et barn, også blir de bekymret? Uff, syns ikke noe om dette...

 

Litt gammal tråd men det får prøve seg.

 

Tenkte berre å nemne at tastelåsen kan forverre situasjonen.

Dei fleste tastelåser er slik at du kan slå nødnummeret sjølv om tastelåsen står på. Dette fordi at den som treng hjelp ikkje skal trenge å bruke tid på å finne ut korleis tastelåsen fungerer.

 

I norge har vi tre nødnummer, men det er vanlig at telefonen kun støtter 112.

 

Så dersom tastelåsen står på så er det kun nummeret 112 som fungerer.

 

 

Dersom tastelåsen ikkje står på så blir det fleire nummer som det går ann å ringe. Så kanskje vil du ikkje bli kvitt problemet med uatorisert ringing, men kanskje vil du spare operasjonssentralen for litt plagsom ringing?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...