pakini Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Ja, dette er 2 ganger guttungen på 5 ringer 112. Prøve rå ha tlf'ene høyt oppe, men han klarer å få tak i de, og jeg kan ikke se på han 24/7. Men ser de hvor det er ringt fra? Er fra fast tlf, er jo ganske flaut om de plutselig står på døren... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Yes, de ser nøyaktig hvor det er fra. Så sørg for å sikre telefonene. 2 Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Be han ringe med skjult nummer. Får de sport opp det? 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Skjult nummer er ikke skjult for AMK. Lenke til kommentar
pakini Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Nei, men burde de ikke ringt meg oppigjen? Kanskje de hører det er et barn, også blir de bekymret? Uff, syns ikke noe om dette... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hvis de hadde vært bekymret så hadde de enten ringt opp igjen (jeg har opplevd at de har gjort det selv) eller kommet på døra. Merker du ingenting er det ingen fare. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hva med tastelås? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Antagelig hører de at det ikke er noen fare, men husk at du/barnet kanskje tar tid fra noen som virkelig trenger det. Å ringe 112 uten grunn er absolutt ikke noe man burde gjøre. 1 Lenke til kommentar
pakini Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Er tastelås på de, men han klarer fint å få den opp! Og jeg vet jo det at man ikke skal ringe 112, er jo ikke noe han får lov til å noe vi vanligvis gjør... 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Når jeg var liten så ringte jeg til en haug av telefonselskaper og nød nummere samt en haug av andre telefoner. Ja ja det er sånn barn er 1 Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Du klarer fint å gjemme telefonen for en fem-åring om dere vil. Dessuten må dere være blant de 14 husstandene i dette landet som fremdeles har fasttelefon... 1 Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Du klarer fint å gjemme telefonen for en fem-åring om dere vil. Dessuten må dere være blant de 14 husstandene i dette landet som fremdeles har fasttelefon... prosentvis usannsynlig, da jeg kjenner 9/14 av disse, og mistenker at jeg muligens kjenner resten og... jeg har ikke SÅ mange bekjente... Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg turte aldri å ringe politiet, brannvesenet eller ambulansen da jeg var liten. Og jeg drev med mye verre ting for å si det sånn. 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Jeg turte aldri å ringe politiet, brannvesenet eller ambulansen da jeg var liten. Og jeg drev med mye verre ting for å si det sånn. Tja jeg vil si at unger er unger og at de vokser seg fra det... Endret 27. januar 2012 av BirgerCaC 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Et tips, komtakt kundesenteret, så kan sette opp passord på hustelefonen. Da må man taste riktig passord for å kunne ringe. Kanskje neste gang ringer ungen til et 829-nummer Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 En femåring kan forstå at dette ikke er ok, om det blir sagt. Har dere prøvd å forklare at det ikke skal ringes til noen nødnummer uten at det faktisk er noe som er galt? 4 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Det med passord for å ringe, samt prøve å forklare for guttungen at det ikke er greit å koseringe 112 er vel de beste forslagene hittil. Hvis ikke noe går, kan dere vel bare fjerne fasttelefonen? Er ikke opp til meg å avgjøre hvorvidt dere trenger en fasttelefon, men gjør dere egentlig det? Synes i alle fall det kan være en fin siste utvei, politi og annet nødpersonell har sikkert nok å gjøre om ikke 5-åringer skal ta tiden deres uten grunn. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Unnskyld meg, men en femåring er da ggammel nok til å skjønne at han ikke skal ringe nødnummer når det ikke trengs! Dette er deres ansvar! Sett dere ned med han og snakk alvorlig. Forklar at om han ringer når han ikke skal så er det for det første ulovlig, og for det andre så kan han hindre andre folk i få ringe om de trenger det. At det er ulovlig og at politiet kan komme og bli sinte på han burde være skummelt nok til å ikke ringe. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Du klarer fint å gjemme telefonen for en fem-åring om dere vil. Dessuten må dere være blant de 14 husstandene i dette landet som fremdeles har fasttelefon... Heller fastnettet når mobilnettet ligger paddeflatt igjen. Fastnettet fungerer selv om strømmen er gått også 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå