Simen1 Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Ok, det er jo et stykke nede på stigen når det gjelder spesifikasjoner, men det er jo fantastisk billig også Sjekk ut hele tilbudet på denne linken. Kort fortalt er Spesifikasjonene: Er ikke dette forbløffende bra, tatt prisen i betraktning? Selv brukte bærbare med dårligere spesifikasjoner har ofte gått for høyere priser på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Kom over et bra brukt tilbud i gangen på ntnu i forrige uke. Ei jente skulle selge sin bærbare til halvpris. Kun 8000 for piIII 667, 16 gb disk, 128 mb ram, dvd rom, og 14". Knalltilbud. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Er ikke dette forbløffende bra, tatt prisen i betraktning? Selv brukte bærbare med dårligere spesifikasjoner har ofte gått for høyere priser på bruktmarkedet. ikke noe for hardcore gamere, men definitivt ikke en dårlig pris hvis du skal bruke den til "kontorarbeid", filmavspilling, musikk og såntno. Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Ser ut som en god maskin til den prisen. Jeg har Toshiba selv, og er veldig fornøyd. Men jeg tror ikke den har USB 2.0. Den har nok heller 2 USB 1.0 porter. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 ... Men jeg tror ikke den har USB 2.0. Den har nok heller 2 USB 1.0 porter. Hehe, eller betyr det at floppy driven støtter USB 2.0? I såfall er det sikkert en racer av en floppydrive.... overfører hele disketten på brøkdel av et sekund! Fantastisk. -pg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 ... Men jeg tror ikke den har USB 2.0. Den har nok heller 2 USB 1.0 porter. Hehe, eller betyr det at floppy driven støtter USB 2.0? I såfall er det sikkert en racer av en floppydrive.... overfører hele disketten på brøkdel av et sekund! Fantastisk. -pg Jeg har sjekket det opp hos Toshiba nå. Det er 2 stk USB 2.0 porter. BTW. at interfacen til diskettstasjonen er rask betyr jo ikke at selve diskettstasjonen er det. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Syns Toshiba sine laptoper er så stygge jeg De skulle vært søøøøte og pene slik som Apple sine.. men prisen i seg selv på denne er grunn til å kjøpe.. trenger en laptop sårt Noen som har den som har noen kommentarer og komme med? Lenke til kommentar
asolesv Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Kjøpte denne maskine for to uker siden og er svært fornøyd. Har usb 2.0 ja. Ingen problem å koble til eksterne disker osv. Batteritiden er på ca 3 timer når du bruker kjører programmer som word, excell o.l. Batteritiden er ca 1,5time når når du ser div-x film eller spiller tyngre spill. Win-xp home med SP1 + ms-works 7.0 følger med og er preinstallert. At floppy driven er ekstern er egentlig greit da vekten på maskinen blir mindre. Selv har jeg ikke bruk for floppy på denne. Maskinen har dvd- rom, ikke cdrw. Er jo mulig å kjøpe ekstern cdrw på usb2.0 eller dvd-rw når de blir rimeligere. Finner også en ekstern cdrw i pcmcia-utgave på prisguiden til under 500,- Er dette riktig? Skjermkort er 64mb delt med internminne. likevel får jeg opp 250mb systemminne i kontrollpanelet. Er også enkelt å installere mer minne. Opp til 1giga. Maskinen har to minnebrønner. Maskinen er absolutt å anbefale. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Skjermkort er 64mb delt med internminne. likevel får jeg opp 250mb systemminne i kontrollpanelet. Er også enkelt å installere mer minne. Opp til 1giga. Maskinen har to minnebrønner. Siden grafikkminnet er delt med internminnet kan man justere det etter behov. Elkjøp sier man kan justere mellom 8MB og 64MB. Siden du får opp 250MB systemminne så er sansynligvis grafikkminnet ditt innstillt på 8MB. Du sier det er to minnebrønner og lett å oppgradere til 1GB. Vil det si at det er to ledige minneplasser? (og dermed 256MB på hovedkortet) Eller er 1 eller 2 av minneplassene brukt ? Lenke til kommentar
Haraball Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hvordan er er støyen på den da? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Den er stille. Men vurder også å legge i 2000 ekstra for å få 15", CDRW og 2,2 Ghz Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Batteritiden er ca 1,5time når når du ser div-x film eller spiller tyngre spill. Win-xp home med SP1 + ms-works 7.0 følger med og er preinstallert. Maskinen er absolutt å anbefale. Baaaah, derfor jeg ikke vil kjøpe hos Elkjøp :( - Får med Win XP? Hva skal jeg med dét? Så ut som en grei maskin, jeg trenger nemlig en når jeg skal til Oxford nå. Meeen, dårlig batteri og at jeg må betale for WinXP trekker ned. Ellers så blir den ennå billigere for meg fordi jeg trekker fra momsen, siden jeg skal bruke den i England... Forressten, har noen testet den med Linux? Finnes omtrent ikke hardware som ikke er kompatibel med linux da, men bare for å være på den sikre siden om jeg skulle få litt penger sånn at jeg kan kjøpe en laptop.. Lenke til kommentar
asolesv Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Skjermminnet er på 64mb. Har sjekket i egenskaper for skjerminstillinger. Litt merkelig at det da blir oppgitt så mye internminne. Er bare 1 ledig minnebrønn. For å få 1giga minne må du ta ut den 256- brikken som er fra før. Det er lite støy når viften slår seg inn. Vet ikke akkurat hva det er i db, men jeg blir ikke irritert av det. Lenke til kommentar
johansoy Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Det at man må betale for winxp osv er jo ikke så ille likevel med tanke på prisen, er vel tvilsomt at prisen hadde blitt så mye lavere uten os. jeg finner ihvertfall ikke noen måte å få tak i en ny, billigere maskin på som ikke kommer med xp preinstallert ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå