Zitrus Skrevet 11. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Har akkurat fått mitt 7970, og opplever at pc'en fryser\henger seg i øyeblikket jeg starter et spill. Jeg kan bruke Bf3 som et eksempel, der jeg ser "loading" i et par sekunder, etterfulgt av en "no signal detected" melding fra skjermen. Etter det kan jeg verken bruke ctr+alt+del, alt+tab eller liknende. Jeg har tidligere hatt et 285gtx, og av-installerte drivere osv før jeg satt i det nye kortet. Er det noe annet spesielt man må tenke på ved bytting av nyere skjermkort, som jeg ikke har fått med meg? Endret 11. januar 2012 av Zitrus Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 Har du store nok strømforsyning? Bruker du strømkabler direkte fra PSU ? Lenke til kommentar
Zitrus Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 Bruker strøm rett fra Psu ja, og har en Antec 1000 watt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 Prøv å reinstallere drivere. Sjekk om kablene sitter godt festet Skjer dette med alle spill? Lenke til kommentar
Zitrus Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 Kablene sitter godt, Skjer i alle spill jeg har testet foreløpig inkl 3dmark 06\11. Det skjer under loadingen hver gang Har reinstallert driveren 3 ganger med samme resultat. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 Mulig det er DOA da? Hvis du har testet alle mulige enkle ting og det nye kortet skaper problemer virker det jo veldig slik... Lenke til kommentar
Zitrus Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 Testa igjen med en annen Psu, med samme resultat. Ser ut some det blir en uke til på pinebenken Lenke til kommentar
Zitrus Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Virker nesten som DOA ja, har testet det i en annen pc nå, med akkurat samme resultat. Forbanna kjipt å se at komplett ikke får inn flere kort før i slutten av månden.. Endret 13. januar 2012 av L4r5 fjernet svar på slettet offtopic-innlegg 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Du får bare kontakte komplett, det er jo alltid noen som er uheldige. Endret 13. januar 2012 av L4r5 fjernet svar på slettet offtopic-innlegg Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Har akkurat fått mitt 7970, og opplever at pc'en fryser\henger seg i øyeblikket jeg starter et spill. Jeg kan bruke Bf3 som et eksempel, der jeg ser "loading" i et par sekunder, etterfulgt av en "no signal detected" melding fra skjermen. Etter det kan jeg verken bruke ctr+alt+del, alt+tab eller liknende. Jeg har tidligere hatt et 285gtx, og av-installerte drivere osv før jeg satt i det nye kortet. Er det noe annet spesielt man må tenke på ved bytting av nyere skjermkort, som jeg ikke har fått med meg? Skjedde med meg i går..Samme problem i BF3!.Alt funket fint på tirsdag.. Hadde 2stk HD 5870 i før. Skal formatere og installere W7 på nytt i dag etter jobb(har opplevd krøll med skjermkort bytte før). Gir en tilbakemelding etter jeg har prøvd ut dette.Tvi tvi Endret 12. januar 2012 av jetzbullet Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Hvem underleverandør av 7970 kortet har du? Asus, powercolor, msi? Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Hvem underleverandør av 7970 kortet har du? Asus, powercolor, msi? Hvis det er meg du spør: SAPPHIRE HD7970 CFX Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Bare spør pga at det ligger et powercolor 7970 på postkontoret å venter på meg i dag. Så da måtte jeg spørre for kuriositetens skyld. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Bare spør pga at det ligger et powercolor 7970 på postkontoret å venter på meg i dag. Så da måtte jeg spørre for kuriositetens skyld. For øyeblikket er det ikke noe forskjell på noen av 7970, xfx har lansert et kort med alternativ kjøleløsning, men alle bruker identisk PCB. Om det er DOA eller ikke er nok heller et spørsmål om flaks. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Så merke på skjermkortlevrandørene er kun å si hvem som satte på kjøleren og gi garanti? Men det skal ikke ha noe så på kvaliteten? Kan jo være riktig, at det snakker om tilfeldigheter. Man vet jo ikke slike ting, men man burde vel forvente litt kvalitet for et skjermkort til 5000 kr. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Pøøv kortet i en annen maskin, så får du i hvert fall svar på om det er kortet/driveren som er problemet. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Så merke på skjermkortlevrandørene er kun å si hvem som satte på kjøleren og gi garanti? Men det skal ikke ha noe så på kvaliteten? Kan jo være riktig, at det snakker om tilfeldigheter. Man vet jo ikke slike ting, men man burde vel forvente litt kvalitet for et skjermkort til 5000 kr. Hva er det som ikke er kvalitet? Ødelagte komponenter kan skje uansett pris. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Så merke på skjermkortlevrandørene er kun å si hvem som satte på kjøleren og gi garanti? Men det skal ikke ha noe så på kvaliteten? Kan jo være riktig, at det snakker om tilfeldigheter. Man vet jo ikke slike ting, men man burde vel forvente litt kvalitet for et skjermkort til 5000 kr. Med referansemodellene som disse er det ikke snakk om å sette på kjøler engang. De kommer i bulk til ASUS/MSI/Gigabyte/Sapphire, der setter de på et klistremerke og pakker dem i esker med tilbehør og sender dem ut. Det vil alltid være enkelte eksemplarer som kommer frem med skader eller problemer, kvalitetskontrollen er helt lik på alle kortene og de fungerer helt sikkert på fabrikken, det kan være så enkelt som at en kondensator har løsnet eller noe har gått i stykker gjennom vibrasjoner. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Endelig.. Etter formatering og ny install av W7 virker alt som det skal!. BF3 ingen problem lengre!. Prøv det før du sender kortet i retur. Lenke til kommentar
Zitrus Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2012 Endelig.. Etter formatering og ny install av W7 virker alt som det skal!. BF3 ingen problem lengre!. Prøv det før du sender kortet i retur. Har akkurat testet det, og det skjer nøyaktig det samme. Har søkt om retur på kortet nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå