Gå til innhold

Problemer med 7970

Zitrus

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått mitt 7970, og opplever at pc'en fryser\henger seg i øyeblikket jeg starter et spill. Jeg kan bruke Bf3 som et eksempel, der jeg ser "loading" i et par sekunder, etterfulgt av en "no signal detected" melding fra skjermen. Etter det kan jeg verken bruke ctr+alt+del, alt+tab eller liknende.

Jeg har tidligere hatt et 285gtx, og av-installerte drivere osv før jeg satt i det nye kortet. Er det noe annet spesielt man må tenke på ved bytting av nyere skjermkort, som jeg ikke har fått med meg?

Endret av Zitrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat fått mitt 7970, og opplever at pc'en fryser\henger seg i øyeblikket jeg starter et spill. Jeg kan bruke Bf3 som et eksempel, der jeg ser "loading" i et par sekunder, etterfulgt av en "no signal detected" melding fra skjermen. Etter det kan jeg verken bruke ctr+alt+del, alt+tab eller liknende.

Jeg har tidligere hatt et 285gtx, og av-installerte drivere osv før jeg satt i det nye kortet. Er det noe annet spesielt man må tenke på ved bytting av nyere skjermkort, som jeg ikke har fått med meg?

Skjedde med meg i går..Samme problem i BF3!.Alt funket fint på tirsdag..

Hadde 2stk HD 5870 i før.

Skal formatere og installere W7 på nytt i dag etter jobb(har opplevd krøll med skjermkort bytte før).

Gir en tilbakemelding etter jeg har prøvd ut dette.Tvi tvi :hmm:

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Bare spør pga at det ligger et powercolor 7970 på postkontoret å venter på meg i dag. Så da måtte jeg spørre for kuriositetens skyld.

For øyeblikket er det ikke noe forskjell på noen av 7970, xfx har lansert et kort med alternativ kjøleløsning, men alle bruker identisk PCB. Om det er DOA eller ikke er nok heller et spørsmål om flaks.

Lenke til kommentar

Så merke på skjermkortlevrandørene er kun å si hvem som satte på kjøleren og gi garanti?

Men det skal ikke ha noe så på kvaliteten? Kan jo være riktig, at det snakker om tilfeldigheter. Man vet jo ikke slike ting, men man burde vel forvente litt kvalitet for et skjermkort til 5000 kr.

Lenke til kommentar

Så merke på skjermkortlevrandørene er kun å si hvem som satte på kjøleren og gi garanti?

Men det skal ikke ha noe så på kvaliteten? Kan jo være riktig, at det snakker om tilfeldigheter. Man vet jo ikke slike ting, men man burde vel forvente litt kvalitet for et skjermkort til 5000 kr.

Hva er det som ikke er kvalitet? Ødelagte komponenter kan skje uansett pris.

Lenke til kommentar

Med referansemodellene som disse er det ikke snakk om å sette på kjøler engang. De kommer i bulk til ASUS/MSI/Gigabyte/Sapphire, der setter de på et klistremerke og pakker dem i esker med tilbehør og sender dem ut.

Det vil alltid være enkelte eksemplarer som kommer frem med skader eller problemer, kvalitetskontrollen er helt lik på alle kortene og de fungerer helt sikkert på fabrikken, det kan være så enkelt som at en kondensator har løsnet eller noe har gått i stykker gjennom vibrasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...