ePhemere Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hei! Har nylig gått til innkjøp av en ny router av typen NETGEAR WNDR3700v2. Mine 2 bærbare pc`er finner nettverket uten problemer, det samme gjelder ipad og iphone. Problemet mitt er at samboerens HTC HD2 og en eldre stasjonær pc med et 3com 11g adapter ikke finner nettverket. Har prøvd å sette opp ulike typer nettverk (gjestenettverk). Hva kan dette skyldes? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Det kan være du setter for strengt krypteringsnivå. Skru av kryptering på G nettet ditt og sjekk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Sett opp gjestenettet med g-only og pass på at kanalen ligger mellom 1 og 11. Lenke til kommentar
ePhemere Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Sett opp gjestenettet med g-only og pass på at kanalen ligger mellom 1 og 11. Takk for svar! Så vidt jeg kan se er det ikke mulig å velge "g-only". Dersom dette valget finnes, hvor bør jeg se? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Mulig det ikke finnes menyvalg for det. Du kan da i stedet kryptere gjestenettet med WEP og se om det hjelper. 11n støtter ikke WEP, så da bør routeren automatisk velge 11g. Det er enkelte mobiler som ikke takler noen routere med 11n. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Man kan begrense hastigheten til 54Mbps som antagelig setter den til rein G. Lenke til kommentar
ePhemere Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Man kan begrense hastigheten til 54Mbps som antagelig setter den til rein G. Valgte 54Mps og en lav kanal og det fungerte flott. Nå finner alle enheter nettverket! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå