Gå til innhold

Slark i stativhode?

Anbefalte innlegg

Fikk et Manfrotto 055XPROB stativ pluss ett Manfrotto 804RC2 hode i posten i dag, men nå lurer jeg på om hodet kanskje kan være defekt. Jeg klarer nemlig ikke å få strammet den vertikale panoreringen på hodet slik at den sitter skikkelig stødig. Uansett hvor mye jeg strammer er det alltid et lite område på kanskje en milimeter eller to som hodet kan bevege seg fritt opp og ned på.

Hodet kostet alene godt over 600kr, så jeg hadde egentlig forventet at det skulle være litt mer stødig enn dette.

Er det noen andre her som har erfaringer med dette hodet, skal det være slik?

Bilde av hodet, I tilfelle navnet ikke sier så mye:

t320_4b9d81b68b1cd1533ce581560fbddd52.jpg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lett å være enig i at det ikke skal være slik. Jeg ville klagd på dette. Når det er sagt så har jeg opplevd slark i flere stativhoder (også et ganske dyrt et) hvor jeg har lånt stativet (og hodet) så jeg vet ikke om det skyldes svakheter i designet eller dårlig behandling. Nytt skal det uansett ikke være slik.

Edit: Mange hoder vil "sige litt" hvis du setter noe stort og tungt på det, men jeg oppfattet ikke at det var det du klagde på

Endret av se#
Lenke til kommentar

Riktig, det er mer at leddet som hodet beveger seg opp og ned på sitter løst.

Jeg ringte Japan Photo som jeg hadde bestilt oss; De skulle sende et nytt hode sammen med et returskjema som jeg bruker til å sende det gamle tilbake med. Utmerket service!

Kommer tilbake hit når jeg mottar det nye, så får vi se hvordan det går.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...