StianHildershavn Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg har overvåket trafikken på kazaa-lite en tid nå. Og hved hjelp av NetLimiter, (NetLimiter får du her), har jeg raskt og effektivt kunne hente inn net range på overvåkende amerikanske selskaper, og sperret dem med Peer Guardian. Dette funker fint på TCP kommunikasjonen, men en ****** jeg ikke får bukt med, hverken med hardware firewallen eller Norton IS, og det er UDP. Denne UDP kommunikasjonen har alltid fellestrekk: * Den etableres med en gang jeg logger på med Kazaa-lite * Den har alltid en basis IP som 148.3.0.0, 144.3.0.0 (eies av US Department of Defense) eller 132.3.0.0 (Williams Air Force Base) og lignende. * Den har alltid høyt portnummer fra 59000 - 65000 Nå vet jeg at kazaa-lite har et system for å øke sin egen "participation-level". Den "laster opp og ned fra eget system" - virtuelt. og dermed øker deltagelsen. Er de denne som gjør det? IP addressene blir tilfeldig generet og "kommunikasjonen" ligger på høye porter for en eller annen grunn. Og i og med at det er lokal trafikk blir det ikke registrert i brannmurene? Noen tanker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå