Mariss Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hei! Vi er to venninner på 18 år som vurderer å reise til Portugal sommeren 2012. Vi tenkte å reise til et sted langs Algarve - kysten (Faro? Albufeira? Lagos?), men lurer på hvor det beste alternativet for oss er? Det viktigste er fine strender, gode shoppingmuligheter og spennende attraksjoner. Skader heller ikke om det er et brukbart uteliv. Ellers kunne vi tenkt oss å reist en dagstur til Lisboa, men lurer på hvor aktuelt det vil bli? Med tanke på transport og reiselengde? Hva ligger prisnivået på? Setter stor pris på svar! Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Vel, det er en stund siden jeg var der nå, men vi var ihvertfall i Albufeira. Den gang jeg var der så var det ganske billig, men jeg tenker at det har steget en del siden jeg var der. Uansett, stendene var veldig fine, hyggelige folk og god mat. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 På denne siden har jeg skrevet en del om hvordan du kan reise innad i Portugal, beskrivelse av stedene jeg har vært osv. Den enkleste måten å komme seg til Lisboa er antageligvis med tog fra Faro. Det går nok buss også men det har jeg ikke prøvd. en tretimers togtur kostet litt under 20 Europ siste jeg var i portugal (2 år siden) og det er cirka dene tiden det tar fra Faro til Lisboa. Trenger du tips til et kult vandrerhjem i Lisboa kan jeg gi deg tips på det. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Er man noe annet sted enn Faro blir det fort til at buss er raskere. Men det er i lengste laget for en dagstur, synes jeg. Dessuten er jo tvilsom sangria på festningen i solnedgang en av Lisboas gleder, og slikt får man ikke gjort om kvelden skal tilbringes underveis. Shoppingmulighetene ville jeg vurdert til å være middels minus minus langs hele Algarve-kysten; Lisboa er eneste by i Portugal nordmenn med overfylt oljekonto strengt tatt har noe å gjøre hva handling angår. Attraksjoner? Dette er dolce vita, ikke vestfrontens slagmarker ... men det er jo en del imperieanakronismer her og der. Strendene i Faro synes jeg ikke er så mye å samle på, Albufeira og Lagos er et par hakk over. Spesielt strendene under klippene vest for Lagos er tildels finfine. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 tja, jeg vil driste meg til å påstå det er gode shoppingmulighete i porto også men det ligger vel litt for langt unna for TS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå