screenman Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Har gått på 2-3mg Rivotril i flere måneder nå, men da jeg var til legen på Torsdag forrige uke fikk jeg endelig utskrevet Sobril. Så da sluttet jeg med Rivotril umuddelbart for å få ned toleransen, men igår fikk jeg kraftige abstinenser. Abstinensene var som følge: - Voldsom angst - Tungpustet omtrent hele tiden - Magen vrengte seg hele tiden (men kastet aldri opp/brakk meg aldri) - Kvalme - Så fæle hjertebank at det føltes som hjertet satt i brystet - Muskelsmerter på ryggen, i magen og helt opp til brystet - Skjelvinger - Skvatt som faen hver gang telefonen ringte, eller jeg hørte en høylytt lyd På kvelden orket jeg ikke mer av smertene, og tok en ny dose Rivotril (4mg), og plagene/smertene forsvant fullstendig. Jeg har skaffet meg en time hos min fastlege på Mandag for å få en nedtrappingsplan og eventuelle medisiner som kan dempe abstinensene til en viss grad. Er det noen spesielle medisiner jeg burde spørre om som kan hjelpe mot abstinsene? Også evt. effektive sovemedisiner så jeg får sove? Takker for svar Endret 11. januar 2012 av screenman Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg går gjennom ca. det samme som deg akkurat nå. Og ikke at jeg vil oppfordre til ulovlig aktivitet, men for meg så hjelper det å ta en joint i ny og ne. Jeg har vært gjennom abstinenser tidligere så jeg visste hva som ventet meg. Cannabis hjelper meg å takle dem. Og til alle moralister der ute: Det handler ikke om å røyke seg skamskjeiv eller noe. Det handler om å lette abstinensene med et ikke-addiktivt medikament. En liten en litt utpå dagen og en før kvelden gjør at jeg unngår mange plager som lege-foreskreven medisin har påtvunget meg. Poster av naturlige årsaker som anonym. Postet av anonym: 057cd7be7f958b0a6292f1e44b4fd693 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Glemte å si: De fleste sovemedisiner som f.eks. Zopiklone, Zolpidem, Stilnoct o.l. er så like benzo-er at de vil hjelpe rett og slett fordi de er så like. Men de stopper ikke avhengigheten. Du vil være like benzo-avhengig om du går over på disse. Vallergan kan være en alternativ sovemedisin. Det er egentlig et antihistamin (les: allergimedisin), men kan virke søvndyssende. Selv så finner jeg det ikke særlig effektivt. Uansett: Lykke til. Postet av anonym: 057cd7be7f958b0a6292f1e44b4fd693 Lenke til kommentar
screenman Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Glemte å si: De fleste sovemedisiner som f.eks. Zopiklone, Zolpidem, Stilnoct o.l. er så like benzo-er at de vil hjelpe rett og slett fordi de er så like. Men de stopper ikke avhengigheten. Du vil være like benzo-avhengig om du går over på disse. Dette vet jeg, så derfor kommer jeg ikke til å ville ta imot noen benzo-relaterte sovemedisiner Jeg går gjennom ca. det samme som deg akkurat nå. Og ikke at jeg vil oppfordre til ulovlig aktivitet, men for meg så hjelper det å ta en joint i ny og ne. Jeg har vært gjennom abstinenser tidligere så jeg visste hva som ventet meg. Cannabis hjelper meg å takle dem. Og til alle moralister der ute: Det handler ikke om å røyke seg skamskjeiv eller noe. Det handler om å lette abstinensene med et ikke-addiktivt medikament. En liten en litt utpå dagen og en før kvelden gjør at jeg unngår mange plager som lege-foreskreven medisin har påtvunget meg. Poster av naturlige årsaker som anonym. Postet av anonym: 057cd7be7f958b0a6292f1e44b4fd693 Cannabis (Hasj/Marijuana) har jeg dessverre ikke tilgang på, men takker for tipset Endret 11. januar 2012 av screenman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå