Fisketorg Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hei! Går i VG3 for tiden og har lyst til å søke meg inn på krigsskolen etter jeg er ferdig med førstegangstjenesten min. Det jeg i grunn lurer på er hvilke fagmessige krav det er for å komme inn? Akkurat nå har jeg Samfunnsøkonomi, Engelsk og Informasjonsteknologi som mine valgfag. Matematikk har jeg tenkt til å ta opp hos privatist, slik at jeg får S1+S2 når jeg er ferdig på skolen. For å si det kort, vil jeg altså bare få generell studiekompetanse. Er det slik at jeg må ha spesiell studiekompetanse for å komme inn? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Krigsskolen.no Der står svaret på dine spørsmål. 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Hvis jeg ikke tar aldeles feil, så må man vel dessuten ha gått befalsskole først, i tillegg til å ha generell studiekompetanse, så TS bør kanskje revurdere førstegangstjeneste, og heller søke seg inn på befalsskole. Med mindre han faktisk vil ta førstegangstjeneste>befalsskole>krigsskole, da... Lenke til kommentar
code Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Hvis jeg ikke tar aldeles feil, så må man vel dessuten ha gått befalsskole først, i tillegg til å ha generell studiekompetanse, så TS bør kanskje revurdere førstegangstjeneste, og heller søke seg inn på befalsskole. Med mindre han faktisk vil ta førstegangstjeneste>befalsskole>krigsskole, da... Husker jeg rett så vis man tar 4+4år Kringsskole så blir første året som førstegangstjeneste/befalsskole. Edit: Kilde http://www.krigsskolen.no/utdanning/gjennomgaaende.html Endret 13. januar 2012 av ANONIII 1 Lenke til kommentar
Fisketorg Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Har sett på Logistikk og ressursstyring på krigsskolen. Det omfatter mye som interesserer meg, blant annet samfunnsøkonomi. Ikke trenger det spesiell studiekompetanse heller Noen som har gått på krigsskolen og kan fortelle hvordan det har vært? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå