Gå til innhold

Krigsskolen - hvilke fagmessige krav det er for å komme inn?

Fisketorg

Anbefalte innlegg

Hei!

Går i VG3 for tiden og har lyst til å søke meg inn på krigsskolen etter jeg er ferdig med førstegangstjenesten min. Det jeg i grunn lurer på er hvilke fagmessige krav det er for å komme inn? Akkurat nå har jeg Samfunnsøkonomi, Engelsk og Informasjonsteknologi som mine valgfag. Matematikk har jeg tenkt til å ta opp hos privatist, slik at jeg får S1+S2 når jeg er ferdig på skolen. For å si det kort, vil jeg altså bare få generell studiekompetanse.

Er det slik at jeg må ha spesiell studiekompetanse for å komme inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke tar aldeles feil, så må man vel dessuten ha gått befalsskole først, i tillegg til å ha generell studiekompetanse, så TS bør kanskje revurdere førstegangstjeneste, og heller søke seg inn på befalsskole. Med mindre han faktisk vil ta førstegangstjeneste>befalsskole>krigsskole, da...

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar aldeles feil, så må man vel dessuten ha gått befalsskole først, i tillegg til å ha generell studiekompetanse, så TS bør kanskje revurdere førstegangstjeneste, og heller søke seg inn på befalsskole. Med mindre han faktisk vil ta førstegangstjeneste>befalsskole>krigsskole, da...

Husker jeg rett så vis man tar 4+4år Kringsskole så blir første året som førstegangstjeneste/befalsskole.

Edit: Kilde http://www.krigsskolen.no/utdanning/gjennomgaaende.html

Endret av ANONIII
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sett på Logistikk og ressursstyring på krigsskolen. Det omfatter mye som interesserer meg, blant annet samfunnsøkonomi. Ikke trenger det spesiell studiekompetanse heller :new_woot:

Noen som har gått på krigsskolen og kan fortelle hvordan det har vært?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...