Niklasp Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Vink, snakk og lek med din nye stuekamerat. Slik blir TV-ene i 2012 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Ut fra hva jeg skjønte av tilbakemeldinger fra CES via Engadget så vil vi ikke se særlig OLED TVer på markedet før i 2013. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hva er skjermstørrelsene, lanseringstid og priser for toppmodellene på årets plasmaskjermer fra Samsung? Har LG kommet med en pris på 84" samt lanseringstid, og pris på oledskjermen? Kommer det noen Google-tver fra de store leverandørene til Norge? Lenke til kommentar
Niklasp Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Hva er skjermstørrelsene, lanseringstid og priser for toppmodellene på årets plasmaskjermer fra Samsung? Har LG kommet med en pris på 84" samt lanseringstid, og pris på oledskjermen? Kommer det noen Google-tver fra de store leverandørene til Norge? Pris er uvisst, men den kommer i løpet av andre halvdel av 2012. Pris på OLED-skjermer er det ingen som vil si noe om, men det blir nok dyrt. Foreløpig ser det ut som det er Lenovo som har satset sterkest på Google, men når eller hvis det kommer til Norge vet vi ikke enda. Vi har imidlertid to journalister fra Hardware på plass i Las Vegas, så vi får nok litt mer info snart 1 Lenke til kommentar
Web King Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Slikk blir TV-ene i 2012- link Større skjermerDa flatskjermer først ble allemannseie var 40 tommer mer enn stort nok for de fleste. Hva som er "stort" ser imidlertid ut til å bare bli større og større, og i løpet av andre halvdel av 2012 vil LG slippe en gigantisk TV på hele 84 tommer ut på markedet. Som dem sier så slepper dem løs en TV på 84" tommer, Og da kommer spørsmålet hvor i all verden skal du har den. etter målene til en 84" tommer tv skjerm så blir det dette: 84" tommer er: 213,36 centimeter 2,13 meter Og som det står i teksten : Skjermen har nesten 4000 piksler strukket horisontalt over skjermen med 8 millioner piksler, eller fire ganger tettheten av gjeldende skjermbilde teknologi. Dette er syke greier som dem produserer i 2012! Gleder meg Endret 11. januar 2012 av Web King Lenke til kommentar
HTCPetter Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg tror nok at LGs OLED TV kommer til å bli verdens beste. Ny skjermteknologi, full HD, HDMI, tynn ramme, og mye mer! Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Neeeeeei! Kan ikke noen fortelle disse TV-produsentene at vi ikke vil ha alt mulig dilldall innebygd. TVen skal vise best mulig bilde, andre ting bruker man eksterne enheter til! 5 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Det gjenstår å se hva som faktisk blir sluppet av 2K OLED TVer i 2012 og tilgjengelig i Norge. Selv har jeg ikke store trua på at 2012 blir året hvor dette står i butikkene. Jeg håper dog på OLED monitorer i 2012. Endret 11. januar 2012 av Theo343 1 Lenke til kommentar
DividedByZer0 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Neeeeeei! Kan ikke noen fortelle disse TV-produsentene at vi ikke vil ha alt mulig dilldall innebygd. TVen skal vise best mulig bilde, andre ting bruker man eksterne enheter til! Kunne ikke sagt det bedre selv. Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Blir litt svett med tanke på at jeg må betale for disse "smarte" funksjonene som allerede blir dekket av 3 forskjellige enheter rundt om i leiligheten. Prosjektorer blir vel om ikke lenge det eneste alternativet for bra bildekvalitet uten å betale 50% av prisen for "smarte" funksjoner. Lenke til kommentar
Bento Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Neeeeeei! Kan ikke noen fortelle disse TV-produsentene at vi ikke vil ha alt mulig dilldall innebygd. TVen skal vise best mulig bilde, andre ting bruker man eksterne enheter til! Jeg er egentlig enig med deg, men du tilhører den 1% av markedet som ønsker å bruke tven som monitor. De resterende 99% har enten ikke kunnskap eller ønske om å bruke andre enheter til å styre medieverdagen, eller de ønsker en alt-i-en løsning. For de 99% er den "perfekte" løsningen at tven kan gjøre alt. Det er i dette markedet pengene ligger og derfor lages det løsninger deretter. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Neeeeeei! Kan ikke noen fortelle disse TV-produsentene at vi ikke vil ha alt mulig dilldall innebygd. TVen skal vise best mulig bilde, andre ting bruker man eksterne enheter til! Må nå være bra å bli kvitt mest mulig bokser under tv'n? Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Det sies at vi har 2k eller 4k prosjektor på trondheimkino. Kan noen fortelle meg hvilken rolle det spiller når detaljnivået og skarpheten på filmene der er på høyde med den jevne piratebay-filmen? 4k Kan neimen ikke være mye å skryte av hvis det ikke er noe som helst forskjell. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Det sies at vi har 2k eller 4k prosjektor på trondheimkino. Kan noen fortelle meg hvilken rolle det spiller når detaljnivået og skarpheten på filmene der er på høyde med den jevne piratebay-filmen? 4k Kan neimen ikke være mye å skryte av hvis det ikke er noe som helst forskjell. Bildet er kornete fordi oppløsningen kontra størrelsen på leretet har mindre antall piksler per tomme enn en tvskjerm, har selv lagt merke til det på samme kinoen (prinsen kino). Tror det er 4k som er oppløsningen. Skarpheten avhenger av opptikken, lerretet og innstilinger gjort på prosjektoren (ene i 3D). Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Må nå være bra å bli kvitt mest mulig bokser under tv'n? Faktisk så liker jeg boksene mine. De skal ingen steder! TV-en kunne neppe tatt over for noen av boksene mine uansett, fordi den detikerte løsningen er mye bedre. En skjerm er en skjerm, noe annet vil jeg ikke være med på. 1 Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Det er morsomt å se at de som faktisk følger med på teknologi og alt, faktisk er så konservative :-) Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Følger damen med? Oh you, tee hee hee! Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Når jeg leser om bevegelsesstyring av TV'er kommer jeg på dette avsnittet fra The Hitchhiker's Guide to the Galaxy: "The machine was rather difficult to operate. For years radios had been operated by means of pressing buttons and turning dials; then as the technology became more sophisticated the controls were made touch-sensitive - you merely had to brush the panels with your fingers; now all you had to do was wave your hand in the general direction of the components and hope. It saved a lot of muscular expenditure of course, but meant that you had to sit infuriatingly still if you wanted to keep listening to the same programme." Douglas Adams 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Følger damen med? Det som ihvertfall følger med er den samme oppbrukte vitsen på hver eneste artikkel av denne typen AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå