Boddiz_ Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 PCen restarter når jeg reiser meg fra kontorstolen. Hva kan dette være? INFO: - PCen står på gulvet, ca 1 meter fra hvor jeg sitter. - En liten switch også på gulvet ved siden av og en liten sub. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Dårlig kontakt i strømkabel ? Vibrasjonene som oppstår når du reiser deg gjør at den mister kontakten ? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Sitter strømkabelen godt? Har du en reset-knapp på maskinen og er den i orden? Er noen ledninger i klem bak pulten eller under noen ben? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) PCen din lider av seperasjonsangst - og utagerer seg på denne måten for å vinne din oppmerksomhet og sympati. Begynn med en umiddelbar behandling av å kose og klemme på PCen din (syng gjerne litt) før du forlater den. Mer seriøst... Det er sansynlig at du har enten en kortslutning noe sted (som akkurat slår ut pga. små bevegelser) eller evt. en PSU-feil. Jeg har vært borti flere tilfeller der defekte (og spesiellt gamle) PSUer kan bli bevegelses-sensitive til en grad der de forårsaker spontan-reboot om du trommer litt med fingrene på kabinettet. Det er litt vanskelig å feilsøke dette uten å være veldig grundig i feilsøkingen. Hadde det vært meg så hadde jeg som første steg demontert hele maskinen og kjørt den rett fra arbeidsbordet mitt. Da hadde du utelukket mange vanlige kilder til kortslutninger og i samme slengen fått sjekket at alle kabler sitter godt festet. Om feilen da fremdeles oppstod hadde testing med annen PSU vært neste steg. Hvis dette også ikke rettet problemet så hadde hovedkortet vært mest sansynlig. Lite annet å gjøre for å rette dette enn å teste seg frem egentlig. -Stigma Endret 11. januar 2012 av Stigma 1 Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Går vell an å måle voltstyrke i kabler når PSU-en er koblet til strømnetet. Dunk bort i den å se om du mister strømmen. Om ikke kan det være lurt å sjekke alle kabler og kontakter. Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Takker for alle svar. Jeg har "forsket" litt på dette problemet de siste dagene, og kan legge til følgende informasjon: 1.Restarter KUN når jeg reiser meg fra stolen og går vekk 2.Hører en "strømgnist" i det rompa "letter" fra kontorstolen. 3.Stolen er i alcantara-skinn 4.Om jeg sitter i 1 minutt eller 1time kommer hører man "gnisten" når jeg reiser meg, men det er først etter 10-15minutter med sitting at gnisten resulterer i restart av maskin. 5.Jeg oppfatter det som at jeg er selv en del av strømkretsen etter å ha sittet på stolen noen minutter. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Takker for alle svar. Jeg har "forsket" litt på dette problemet de siste dagene, og kan legge til følgende informasjon: 1.Restarter KUN når jeg reiser meg fra stolen og går vekk 2.Hører en "strømgnist" i det rompa "letter" fra kontorstolen. 3.Stolen er i alcantara-skinn 4.Om jeg sitter i 1 minutt eller 1time kommer hører man "gnisten" når jeg reiser meg, men det er først etter 10-15minutter med sitting at gnisten resulterer i restart av maskin. 5.Jeg oppfatter det som at jeg er selv en del av strømkretsen etter å ha sittet på stolen noen minutter. Det høres veldig spesiellt ut om det ikke er bevegelsen i seg selv som gjør dette men en eller annen form for statisk ladning... Bruker PCen din en strømkontakt med jording? Hvis ikke så om det fkatisk har noe med statisk elektrisitet å gjøre som på en eller annen måte forplanter seg bort til maskinen fra der du sitter - så burde noe slikt løse det siden maskinen da blir jordet til strømnettet. Bare en idè å teste kanskje, men dette høres litt spesiellt ut... så det er ikke akkurat lett å feildiagnosere basert på beskrivelsen. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå