OF5 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hei! Jeg skal snart søke på VGS, og jeg vil studere grafisk design etter endt videregående. Men det er noe jeg lurer på. Om jeg vil bli grafisk designer, er jeg da nødt til å velge media og kommunikasjon på VGS? Eller kan jeg velge det jeg har mest lyst til å velge, nemlig studiespesialisering/allmenn? Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Det er ikke noe problem, men det er selvfølgelig positivt å gå media for å ha litt peiling til du skal søke videre. Regner med at du skal gå høyskole, og da trenger du studiekompetanse som du får på alle linjer. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 det du trenger er studiekompetanse, det kan du få på begge linjene Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Saken er slik at jeg holder på med bilderedigering og annen redigering og slikt på pcen hjemme, så jeg har greit med peiling fra før av. Jeg har lest flere steder at media og kommunikasjon-linjen er en "slappelinje", noe jeg ikke er så veldig fan av. Hater å jobbe sammen med andre som rett og slett ikke gidder å gjøre det de skal. Jeg er klart best i teoretiske fag nå i 10. klasse, og sliter med å komme opp på 5'ern i f.eks kunst og håndtverk og musikk. Derfor føler jeg at allmenn er den rette vei å gå forløpig. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg går studiespessialisering (allmenn), og det er ikke så fryktelig som mangen skal ha det til. Er stort sett "eliten" som havner der, etter ett halvt år er de som ikke gidder fallt bort. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Det jeg mente var:(Vi later som jeg går media nå) Jeg og tre andre fikk utdelt en oppgave som skulle utføres på pc. Da sitter kanskje en eller flere av de andre jeg er på gruppe med å spiller spill istedenfor det de egentlig skal gjøre. For eksempel.. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) I vårt kyniske system har det ikke noe å si så lenge du kan har «generell studiekompetanse» med gode karakterer. Har du mest lyst til å ta allmenn, så funker det fint! Med mindre du behøver en portefølge; da bør du kanskje ha noe mer relevant. Det jeg mente var:(Vi later som jeg går media nå) Jeg og tre andre fikk utdelt en oppgave som skulle utføres på pc. Da sitter kanskje en eller flere av de andre jeg er på gruppe med å spiller spill istedenfor det de egentlig skal gjøre. For eksempel.. Slike finner du på studiespess også da, og på videregående forøvrig... Endret 11. januar 2012 av stifa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå