Gå til innhold

9600pro "Fireblade" Versus 9700(non-pro)

IwwY^^

Anbefalte innlegg

Har satt opp et oppsett fra komplett.no og det eneste jeg mangler er skjermkortet! På amraam.no har de et Sapphire 9700-non pro som jeg har fundert litt på.. Hva er best mellom 9600pro "Fireblade" og 9700 non pro??

`Takker for alle svar :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefale C3D 9500np. Stock så er den bedre en et vanlig 9600 i de fleste tester. Fireblade er vel betegnelsen på 9600 kort med litt bedre RAM en de vanlige. Dvs. at fireblade er ikke bedre enn normale 9600 kort med mindre du overklokker ram`en, da fireblade korta nok kan få opp farta på ram`en mer enn vanlige 9600 kort. Grunnen til at jeg anbefaler 9500np fra C3D er at hvis du først skal overklokke så er dette det råeste jeg har vært borti. Med standard vifte fikk jeg den overklokket på core`n fra 275MHz til 380MHz helt stabilt! På med vannkjøling så gikk det greit med 420MHz, og med MCW50T blokk fra swiftech så stoppet ikke kortet før 460MHz!! Hvis du i tillegg er litt heldig så går det ann å åpne 4 ekstra pipelines på dette kortet, før måtte du "modde" driverene selv med rivatuner eller lignende, men nå er det bare å innstallere de siste Omegadriverene så har du like mange pipelines som et 9700np/pro. Jeg har som sagt dette kortet og selv om jeg ikke får ram`en høyere enn 317MHz (270MHz stock) så fillerister det 9700pro kortet mitt når begge er max overklokket. 9700pro får jeg ikke høyere enn 420/330MHz.

Lenke til kommentar

Hei!

Først og fremst vil jeg advare deg mot å handle fra Amraam PC, gode grunner for hvorfor finner du på denne siden. Når det gjelder hvilket skjermkort du skal kjøpe vil jeg anbefale deg å gå for ett Sapphire Radeon 9600Pro Fireblade E som du kan få for ca. 1700,- i skrivende stund. Siden det så og si er umulig å få tak i ett nytt Radeon 9700 kort for tiden, blir dette det naturlige valget til en lavere pris..

Lenke til kommentar

Noe jeg har fundert på i lang tid er hvordan modellbetegnelsene til ATi fungerer. Er 9100 bedre enn 9000? Hva med 9600, 9500 eller 9700? Hvilken av dem er best? Er det slik at jo høyere tall jo bedre (raskere) er kortet? Hva med pro og non-pro? Er 9500 PRO bedre eller dårligere enn 9600 non-pro? Noen som har en oversikt over skjermkort laget av ATi de siste åra i sortert rekkefølge (sortert med tanke på hastigheten)?

Lenke til kommentar

Hmm, har vært her lenge nok på forumet til at jeg vet hvor irriterende det er når folk hele tiden spør om de samme tingene, men har faktisk ikke sett en slik oversikt noe sted. Leser en igjennom tester på nettet blir kanskje to eller tre raedonkort sammenlignet med hverandre, men det jeg var på jakt etter var mer en oversikt, en liste om du vil, over Raedon kort i 9xxx serien i sortert rekkefølge etter ytelsen. Ingen som hadde en link eller noe til en slik liste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...