I.A.G. Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 DVD-brenneren min (Benq DW 1610) er tilsynelatende død. Ingen reaksjon når jeg trykker eject, fungerer heller ikke å velge "løs ut" i Windows. Hvis jeg åpner den med binders er den også helt livløs, kan bare dytte skuffen ut og inn med håndkraft. Det hender den blinker når jeg tar skuffen manuelt helt ut og inn igjen. Den dukker opp i Enhetsbehandling og Min datamaskin som vanlig, og kan flashes med ny firmware tilsynelatende uten problemer. Jeg driver og tester ut forskjellige firmware-versjoner, uten at det ser ut til å hjelpe. Noen som har andre forslag til løsning? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Har opplevd at brenneprogrammer har klusset ting til, spesielt under avinnstallering. Ka jo forsøke å legge inn et annet, f.eks burnaware: http://www.burnaware.com/ etter at du har fjernet alle andre brenneprogrammer Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Det så ikke ut til å ha noen effekt... Er vel uansett lite sannsynlig ettersom den ikke klarer å dra skuffen inn selv engang? Takk for tips uansett! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 OK. En ny brenner koster vel ikke mer enn knappe 300,- så er vel ingen katastrofe om den må byttes. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Neida, har nok noe liggende også. Er bare kjipt å hive den hvis det er en bagatell å fikse. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Tipper at det er en hardware defekt om det ikke rettet seg etter du manuellt løste skuffen med binders og satt den inn igjen. Det kan være mye forskjellig som har røket forswovidt - CD/DVD romer er en av de tingene som har relativt høy feilfrekvens. Heldigvis så er jo kostnaden for et nytt drev med "all the bells and whistles" triviell - i størrelsesorden 150kr eller så. Hvis du allerede har testet å re-flashe firmware så tror jeg ikke det er verdt så mye mer feilsøking ærlig talt. -Stigma Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Prøvd den med bare strøm tilkoblet? Om den da fungerer så kan det virke som om det er noe tull med s-ata kabel (evt ide kabel om den er gammel), eller kontroller på hovedkort. Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Enkelt og billig erstatning Sikkert handlet 30stk av disse (til diverse pcbygg/reparasjoner), ingen problemer sålangt. http://www.dustinhome.no/samsung-dvd%C2%B1r-rw-ram-dl-22x-sata-bulk-svart/product/5010597713?intcmp=searchProvider_dacsa Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Har prøvd med bare strøm. Samme oppførsel. En funfact er at når jeg drar skuffen ut og inn for hånd beveger den seg lettere med strømmen tilkoblet enn uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå