Bigelk Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Hei. Jeg har en kode som jeg skal bruke til og legge til 52 nye ark. Nå har jeg et ark "ark1" hvor i celleA1 til celleA51 har verdien Uke1 til Uke51 a1 = uke1 a2 = uke2 o.s.v Også har jeg et ark som heter uke52. Koden Dim SheetName, copyIt As Boolean Dim x As Integer For x = 1 To 51 Dim i As Integer For i = 1 To 51 SheetName = Sheets("ark1").Cells(x, 1).Value copyIt = True For Each Sheet In ActiveWorkbook.Sheets If Sheet.Name = SheetName Then copyIt = False Next Sheet If copyIt = True Then Sheets("ark1").Copy before:=Sheets("uke52") ActiveSheet.Name = SheetName End If Next i Next x Men i steden for og ha navnene på de nye arkene i celleA1 til celleA51 vil jeg gjerne ha det i koden. dim x as integer for x = 1 to 52 SheetName = Ukex Noen som veit hvordan man får til det? Hilsen Torbjørn Endret 11. januar 2012 av Bigelk Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Hei. Da var den løst, lagde jo da bare 51 nye ark siden det første arket er jo malen til de 51 neste sheets("uke1").Select Dim SheetName, copyIt As Boolean Dim i As Integer Dim y As Variant For i = 2 To 52 y = "Uke" SheetName = y & i copyIt = True For Each Sheet In ActiveWorkbook.sheets If Sheet.Name = SheetName Then copyIt = False Next Sheet If copyIt = True Then sheets("Uke1").Copy After:=ActiveSheet ActiveSheet.Name = SheetName cells(2, 1) = y & i End If Next i Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå