Gå til innhold

Gir slankepiller økt fettforbrenning?

Anbefalte innlegg

En kompis av meg mener han føler seg mer kvikk på gymmen når han tar slankepiller som skal øke fettforbrenningen. Han har kjøpt slankepiller fra denne siden. Han påstår selvfølgelig ikke at det er en mirakelpille som gjør at han kan slanke seg mens han sitter foran TV-en, men at det gir mer effekt (hvor målet er mindre fett) av treningen.

Lurer bare på om det er noen andre som mener det samme? Spør man Google om samme tema får man forskjellige svar overalt, alt fra at det er en svindel til at pillene slanker deg uten trening.

Vil gjerne høre personlige erfaringer, ikke henvisninger til andre "eksperter" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Grønn og hvit te skal virke litt på forbrenningen, men da må man være flink og drikk en del.

Hvis te smaker bedre, og samtidig inneholder sterkere antioksidanter enn grønn btw.. ;)

Kaffe/koffein kvikker opp kroppen og øker forbrenningen fordi den setter kroppen i gang, spesielt hjertet. Drikk vanlige doser.. 300mg per dag bare fra piller tror jeg ikke er godt for hjertet ditt i lengre sikt..

Drikk kaffe, svart, grønn og hvit te. Kombiner disse, så vil du få i deg antioksidanter og koffein i mer regulerbare doser :)

Grønn og hvit te inneholder også EGCG, som skal være bra for kroppen og forbrenningen i riktige mengder.

eks:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1081

Lenke til kommentar

Som regel gir de fleste slankepiller slankende effekt, men problemet er at pilleindustrien selger det selv om det bare er snakk om en halv kalori ekstra i døgnet. Bare de kan dokumentere effekt, så selger de det. Men effekten kan være så liten at du neten ikke merker noenting.

Det er som å selge en bøtte med vann og så påstår selgeren at vannet kan brukes til å vanne blomstrene dine og det er garantert at det vil virke.

Kanskje et dårlig eksempel. Men jeg kan garantere deg (matematisk) at det ikke lønner seg å bruke (som regel 2-300 kr per boks) på dette. Disse 2-300 kronene kunne du brukt på noe annet og fått større effekt av det.

Lenke til kommentar

Som regel gir de fleste slankepiller slankende effekt, men problemet er at pilleindustrien selger det selv om det bare er snakk om en halv kalori ekstra i døgnet. Bare de kan dokumentere effekt, så selger de det. Men effekten kan være så liten at du neten ikke merker noenting.

Det er som å selge en bøtte med vann og så påstår selgeren at vannet kan brukes til å vanne blomstrene dine og det er garantert at det vil virke.

Kanskje et dårlig eksempel. Men jeg kan garantere deg (matematisk) at det ikke lønner seg å bruke (som regel 2-300 kr per boks) på dette. Disse 2-300 kronene kunne du brukt på noe annet og fått større effekt av det.

Jeg har kjøpt meg sånne derre T3 piller. Det stod på nettsiden at de var bra til vektnedgang. Hvor mange piller tar jeg? Tror de innholder 25 mg, mcg.. noe i den dur.

Lenke til kommentar

Det folk ikke forstår med slankepiller er følgende:

Du kan velge mellom to ting:

1: Kast vekk 2-300 kr på en boks slankepiller og oppnå 200 kcal reduksjon på dagsbasis

2: Spar 2-300 kr og kutt ned på 3 brødskiver om dagen (så sparer du matpenger i tillegg) og oppnår nøyaktig samme effekt, bare at du sparer masse penger.

Konklusjon: Slankepiller er helt unødvendig og bortkastede penger.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har testet Rapid Burner som man kjøper hos proteinfabrikken :thumbup:

Jeg har ikke merket mye forskjell, annet er at man har mye mere energi under treningen. Man føler også at det tar på fettet når man driver med jogging. Det verste man opplever er oppgulp, dette oppgulpet blir veldig sterkt fordi pillen inneholder så mye krydder. Men bortsett fra det kan jeg vell anbefale disse pillene :thumbup:

Endret av Eivind96
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...