Gå til innhold

Fremkalling i best kvalitet

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på utkikk etter noen som kan fremkalle bildene jeg selv tar i best mulig kvalitet.

Når jeg sender bilder til fremkalling og forstørring hos for eksempel fotoknudsen.no eller japanphoto.no, så blir dette masseproduksjonsbilder av dårligere kvalitet.

Når jeg er hos fotograf og blir tatt bilder av, og får komplett pakke, da er ofte kvaliteten på utskriften mye bedre. Ofte er det en fin struktur i bildet, og det synes lett at oppløsning og farger er veldig gode. Men dette koster gjerne en del.

Hvis jeg som privatperson ønsker å fremkalle et bilde i "fotograf-kvalitet", hvor går jeg da? Usikker på om man kan gå til en fotograf, og da vil sikkert prisen bli deretter også.

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hvorfor ikke investere i en fotoskriver? Får fantastisk kvalitet på dagens fotoskrivere. Og tror ikke du ser noen forskjell hvis du skriver de ut selv eller en fotograf gjør det. Da kan du skrive ut helt opp i A3+ størrelse.

Det lønner seg ikke hvis det er snakk om noen få utskrifter.

Da er det bedre å se på de dyrere produktene til Japan Photo, Allkopi osv.

Lenke til kommentar

Er det matt eller blankt papir du er ute etter?

Nå jobber jeg i Japan Photo/Eurofoto så jeg skal ikke reklamere for oss selv her, selvom

vi har de rette løsningene.

PM meg om du vil vite så skal jeg fortelle deg om våre muligheter.

Skal ned i studio kl 18:00, men er her igjen senere.

Mvh

Ståle

Lenke til kommentar

Strukturen du nevner i bildet fra fotografer kan fort være fordi de ofte laminerer bildene sine, du får da en struktur i selve bildeflaten.

Evt kan du få bildene printet på f.eks matt art papir, som også ofte har en slik type "random" struktur i papiret (ikke helt flatt slikt normalt blank/matt papir er ifra kjemilabber).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...