Miss Photography Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Marita Bildet er fjernet. Beskrivelse: Dette er et av resultatene av et oppdrag jeg hadde for en bekjent. Modellen egnet seg foran kamera, men jeg er litt usikker på etterbehandlingen jeg har gjort her selv om jeg syns bilde ble veldig fint. Evalueringsnivå Tips: Jeg ønsker tanker rundt hva som trekker bildet opp og forslag til forbedringer. Link til bildesiden Lenke til kommentar
wasco Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Spørsmålet er hva du vil med dette bildet. Som portrett ble lyset litt for flatt . Det ville blitt bedre med en lyskilde som falt inn fra den ene siden. Som modellbilde burde du jobbet med et lys som gav mer klarhet til ansiktet. Særlig øynene ble veldig mørke. Jeg er heller ikke helt fortrolig med sentreringen av modellen Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Objektet blir nok liggende litt lavt i bildet her. Et noe tettere utsnitt hadde muligens funket bedre. Det hviteste rett over hodet blir litt plagsomt, eller er bakgrunnen grei synes jeg. Hodepartiet kan lysnes noe ser jeg. Ellers et greit portrettbidle! Mørk bakgrunn kanskje....? 3'er! Endret 11. januar 2012 av smort1 Lenke til kommentar
Miss Photography Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Det skulle være et portrettbilde,men siden jeg ikke har drevet så mye med foto av mennesker før så setter jeg pris på dine tips og forslag:) Lenke til kommentar
Miss Photography Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Takk for synspunker,kan nok si meg enig i noe av det du nevner her:) Lenke til kommentar
wasco Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Det skulle være et portrettbilde,men siden jeg ikke har drevet så mye med foto av mennesker før så setter jeg pris på dine tips og forslag:) Du ville nok også tjent på å gå litt nermere for å unngå så mye omgivelser, Og som sagt lyset er viktig. Tenk altid lys, lys, og lys. Hvor kommer lyset ifra? Hvilken type lys er det? Er det hardt lys, eller mykt lys? Noen gangern kan lyet fra et stearinlys være nok til å gi en fin effekt. Eller et bløtt lys fra et vindu en overskyet dag Prøv deg fra med ulike lyskilder og ulike lysvinkler Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Enig med de andre kommentarene. Hvis det skal være ett portret synes jeg veggen kommer for nærme, her dominerer den bilde. Lenke til kommentar
Miss Photography Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Takk for at du tar deg tid til å gi nyttige tips:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg