Vege1994 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hei. Jeg har en Audi 80 1.8s fra 1989. Den går ikke som den skal på tomgang. Det som skjer er at den går fint på tomgang på 1000 o/min. Og deretter 2 min, øker den opp i 2000 o/min. og så går den ned igjen og deretter rett opp forbi 3000 o/min, i tillegg til at varsel lampen om at motoren er for varm, lyser. Da slukker jeg tenningen, og når jeg prøver å starte den igjen, vil den ikke starte før om ca. 20 - 30 min. Noen som har tips til dette? Takker for alle svar. Mvh Vegard Isdhal Lenke til kommentar
Indian Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg hadde sjekket ut TPS som er spjeldet i luftinntaket og der gasswiren er koblet til. Viktig å lese av feilkoder før du kjøper delene. Lenke til kommentar
Vege1994 Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Takk for tipset. men jeg har helt enkel forgasser, med ett gasspjeld. og det finnes nesten ikke noe elektronikk på bilen. men har du flere tips, er det bare å komme med det Lenke til kommentar
1915 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) sliten forgasser kan også være årsaken. vox ventilen kan være sliten. spjeldet lukker seg ikke helt. forgasserflens kan være hull i. for varm motor? har du sjekka kjøleveskenivået? Endret 11. januar 2012 av 1915 Lenke til kommentar
joka Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 forgasserflens-pakning er av gummi, og de sprekker etter noen år.. se her om du finner den som passer din bil (om den er gåen da) http://www.carparts.no/audi/80/drivstoff-eksos/forgasser.html Lenke til kommentar
Indian Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 En 1989 modell må ha en monopoint injection system.....de finnes noen elektriske kontakter på forgasseren? En gammel Opel jeg hadde med samme system oppførte seg på samme måten som din. Jeg gikke til skroten og plukket ut alle elektriske deler fra en forgasser og satt dem på min. Det var det hele. Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Har du automatisk choke? I såfall kunne det være at mekanismen til denne fjusker, noe som ikke er/var helt ukjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå