Gå til innhold

Gamer pc 8.5k greit oppsett?

Anbefalte innlegg

Heisann, har kommet fram til følgende oppsett på en gamer pc.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1034965&su=E0D45F5C-4C9E-4952-A9C4-CCD339F8CCE8

Vurderte å gå for HD7970 eller vente på flere av neste generasjons skjermkort, men tror ikke jeg behover 7970 og tror ikke jeg greier å vente helt til Q2 eller lenger(?) på at 7XXX seriens kort i 2500-ish prisklassen kommer.

Ser dette ut som et greit oppsett? spiller først og fremst SWTOR, WoW og etterhvert D3.

DVD-rom har jeg, harddisk kan jeg vente med til prisene faller litt(har en 2 tb disk liggende som jeg egentlig kjøpte for å erstatte den som sitter i et eksterndisk kabinett som jeg mistet i bakken), vurderer også å vente med SSD da jeg har lest at det vil komme et prisfall på disse om ikke lenge.

Som dere sikkert skjønner ønsker jeg en stillegående pc, mulig jeg bytter ut skjermkortkjøleren etterhvert også, men føler igrunn at skjermkortet jeg har satt opp er såpass billig at jeg kan gå til innkjøp av et helt nytt om ett år eller to og eventuelt heller sørge for stille kjøling da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva med PC

Nei, ikke gå for denne! Den har et forferdelig grafikkort, prosessor som ikke er overklokkbar, svakere PSU (ikke modulær!) og dårligere kabinett. I tillegg er det 4GB minne mot 8GB og et P67 chipset mot det nyere Z68-settet TS har valgt. Det eneste som trekker opp er at OS og harddisken er inkludert, men SSDen vil yte langt bedre. For ca. 1500 kr mer for du et langt kraftigere oppsett enn den på Netshop. Gå for den første du ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

HD7970 er nok heller for de som vil ha det beste i crysis, men er enig prisen er høy.

Så du må være opptatt av å få mest ytelse av skjermkortet i så fall.

NetShop Free Intel 1155 PC-bygger er dårlig ja, ikke for pcbyggeren og spilleren, de som kjøper denne er mere interisert i support en mye pc for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...