Gå til innhold

hvilket nettbrett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Valget er vel fortsatt ipad 2 eller galaxy tab. Smak og behag. Er selv ikke så glad i apples løsninger, så hadde nok valgt galaxy men om du har endel apple produkter fra før så er ipad best.

Lenke til kommentar

Hadde valgt apples iPad 2 uten å tvile. Per i dag så er det få eller ingen som leverer bedre løsninger. Dessuten får du et nettbrett som ikke blir utdatert dagen etter at du har kjøpt det fordi det er viktigere å spy ut modeller for å sette "salgsrekord" over apple fremfor å levere gode gjennomtestede produkter. Jeg sier Apple og iPad. :)

Blir du mentalt forstyrret av at det finnes en bedre modell av ditt nettbrett? Siden du bryr deg tenker jeg på...

At iPad 3 kommer ut, gjør ikke din iPad 2 automatisk dårligere.

Lenke til kommentar

Hadde valgt apples iPad 2 uten å tvile. Per i dag så er det få eller ingen som leverer bedre løsninger. Dessuten får du et nettbrett som ikke blir utdatert dagen etter at du har kjøpt det fordi det er viktigere å spy ut modeller for å sette "salgsrekord" over apple fremfor å levere gode gjennomtestede produkter. Jeg sier Apple og iPad. :)

Fanboy much? Samsung Galaxy tab er både raskere og enklere i bruk og mer stabil enn en iPad i min opplevelse.

Ritignok har jeg prøvd begge modellene i bare 10 dager, så det kan hende iPad blir magisk bedre etter en viss tid har gått da.

Lenke til kommentar

Blir du mentalt forstyrret av at det finnes en bedre modell av ditt nettbrett? Siden du bryr deg tenker jeg på...

Neida, ikke jeg. Verre med deg etter innlegget ditt å dømme :)

Hva?

Helt seriøst! Hva er så galt med at det finnes en bedre enhet der ute? Min HTC HD2 drar på årene, men det betyr ikke at jeg har mindre glede av den nå.

Lenke til kommentar

Det er ikke særlig smart å legge ord i andres munn på nettfora...

Edit:

kom med noen god argumenter istedet for å si "den går ikke jeg på", det er litt svakt å begrunne at iPad visstnok er bedre på et slikt grunnlag

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hva?

Helt seriøst! Hva er så galt med at det finnes en bedre enhet der ute? Min HTC HD2 drar på årene, men det betyr ikke at jeg har mindre glede av den nå.

Det var ikke poenget mitt heller. Jeg blir ikke mentslt forstyrret. Jeg fremhever en sak som plager mange. Nemlig at om en kjørper- spesielt et HTC produkt- så sitter man kjapt igjen med følelsen av at det har blitt holdt igjen teknologi som kunne vært lansert tidligere, og solgt lengre- men som doseres ut i mindre mengder for å kunne spy ut modeller som avløser hverandre på svært kort tid. Ikke ta det personlig. At jeg skulle være mentalt forstyrret fordi jeg nevner det- faller på sin egen urimelighet når man leser hvor hårsårt du tok det..

Med andre ord så er det mentalitet det går på, og har liten relevanse når man faktisk skal sammenligne produkter.

Hvorfor skal TS velge et produkt fordi de ikke slipper nye modeller så ofte? Er det slik når du kjøper biler også?

Det er forøvrig veldig dårlig av deg å sitte å flame meg i hvert innlegg du skriver.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem

Ipad er bedrer optinmalisert.

Ja, hvis Sunspider benchmark er viktig for deg. Uansett rimelig uviktig siden alle apper er lettkjørte og de tyngste appene er 3D-spill på iOS og Android Market, som egentlig ikke er særlig gode uansett.

Ipad har bedre synkronisering mot andre liknende enheter. Spesielt Mac.

Tja...

iPad = iTunes som er totalt søppel på windows, jeg vet ikke hvordan det er på OS X, men at du er såpass låst til et program som er så håpløst ubrukelig og låst som iTunes er rimelig frustrerende i praksis. Det er dog en del mediaenheter som er tilpasset Apples proprietære tilkobling så man kan få kjøpt dockingstasjoner og lignende. Om du ønsker å bruke iPad 2 som videoavspiller må du også bruke en evighet på transcoding.

Galaxy Tab kan synkronisere mot flere programvareløsninger som Outlook, Novell, Lotus Notes og lignende. Det er også en utrolig enkelt å synkronisere mot Google over nettet. Om du absolutt må synkronisere mot en eller annen eldgammel proprietær programvare er det også mulig å fikse dette sidendet er åpen kildekode. Det er ingen dockingstasjoner som iPad har tilgjengelig, men tilkobling til TV fungerer like bra og du kan spille av praktisk talt alle filformater på en android-tablet.

Ipad kjører på et enklere os. Ulempe i noen tilfeller, men mere stabilt enn android.

Kilde? Dette virker mer som noe du tror er riktig, hverken Android eller iOS har kræsjet under min bruk.

Grensesnittet i Android 3.0 "Honeycomb" kan det også argumenteres for er mer effektivt i bruk, siden du faktisk kan bytte mellom apper istedet for å gå ut av en app og så inn i en annen.

iOS stagnerer faktisk mer enn Android, at Apple må støtte eldre maskinvare sammen med nyere maskinvare betyr bare at ditt nye nettbrett ikke kan dra nytte av maskinvaren sin samtidig som de eldre nettbrettene holder fremskrittet tilbake. Med Android er det heller et spørsmål om produsenten av nettbrettet skal utvide programvarestøtten til neste utgave. Overhead på begge OS er veldig likt.

Ipad har bedre byggkvalitet enn plastbrett som de fleste androidbrettene er laget av..

Dette er det dummeste jeg noengang har lest. Totalt fabrikat fra ende til annen, om du ønsker et nettbrett som tåler å falle ned trappa tror jeg du ser på feil type gadget. Likevel vil jeg påstå min galaxy tab har en mer solid underside enn iPad 2 har, det er ikke alltid viktigst å ha det hardeste omslaget.

Uansett er det ganske jevnt her, så det er ikke et godt argument noen vei.

Osv..

Ja, og så videre.

iOS har flere apps, men kvalitetskontrollen er rimelig svak og du finner gjerne 15 apps som gjør akkurat det samme.

Android har nok apps, her finner du også mange dårlige, men gullkornene er like vanlige som på iOS i min erfaring.

Batterilevetiden på begge sider er typisk mer enn god nok, du trenger ikke mer enn 8 timer, og alle nettbrett klarer dette fint.

Det er ikke særlig smart å legge ord i andres munn på nettfora...

Eh, kremt?!!

Det var faktisk du som la ord i Gavekorts munn, ikke jeg.

En annen ting som ofte skjer med android, er at funksjoner lanseres lenge før de er ferdig utprøvd. Med påfølgende resultat at det ikke funker som det skal. Nok en bakdel med å spy ut produkter..

Men dette er min erfaring. Kom heller med deres egne- men vær saklig.

Jeg er nok en gang overrasket, dette har jeg aldri opplevd. Her må du nok gi meg noen eksempler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal TS velge et produkt fordi de ikke slipper nye modeller så ofte? Er det slik når du kjøper biler også?

Det er forøvrig veldig dårlig av deg å sitte å flame meg i hvert innlegg du skriver.

Nå må jeg le her.. jeg flamer deg? Leser du dine egne innlegg også eller? Vær saklig eller ti stille. Vi diskuterer. Vi angriper ikke hverandre. Respekter mine synspunkter- så respekterer jeg dine. Vi er tross alt voksne, ikke 14 åringer..

Det er tross alt du som angriper her hver gang...

Lenke til kommentar

Nå må jeg le her.. jeg flamer deg? Leser du dine egne innlegg også eller? Vær saklig eller ti stille. Vi diskuterer. Vi angriper ikke hverandre. Respekter mine synspunkter- så respekterer jeg dine. Vi er tross alt voksne, ikke 14 åringer..

Det er tross alt du som angriper her hver gang...

Riktig! Om du studerer det siste innlegget, så ser du at nettbrettet plutselig forsvant og innlegget soleklart diskuterer meg og mine meninger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har brukt galaxy tab litt og syntes det var greit å kunne ringe med den. Den har endel fiffige apper, som nrk 1-2-3, man kjører vel også skype på den og man føler vel at man får mer for pengene med den. Er låst til kies programmet, som er som det er. Har hatt en veldig knotete oppdatering, kobles den til en pc med kies kan man få beskjed om at en oppdatering er tilgjengelig, men den beskjeden får man ikke på en annen. Har hatt endel feil, kjenner flere som har byttet innmat. Spesielt kontaktene har vært svake, mange mister kontakt med pc pga defekte kontakter. Føler også at den lanseres lenge før programvaren er klar, og da må man oppdatere den ofte for å luke ut feil.

Ipad er mer standardisert, bl.a mer smidigere dockingstasjoner og har man apple utstyr fra før så smelter de mer sammen. Føles fin, men samtidig er man inne i apple universet og da føler ihvertfall jeg at ting koster mer enn det smaker. Har inntryjkk av at den er mer problemfri og har bedre kvalitet, men så er man låst til apples sine løsninger og det er ikke jeg glad i.

Lenke til kommentar

En på fjorten ville nok likt Galaxy Tab 10.1 best. Pappa har begge, brukeropplevelsen på iPad er mye bedre mtp market, internett og menyer. Tab lagger en del, spesielt i market og i tilleg er ikke market sikkert for virus. Ca 10 av 100 apper er skadelig, det er også mer kvalitetsapper på iPad men om du ikke har data, vil du ikke få musikk innpå iPad. Det er lettere med Tab. Oppsettet er "kulere" på Galaxy Tab, jeg føler at jeg er mer som en flue på veggen når jeg er på iPad mens jeg er "inni" verden når jeg bruker Tab.

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...