Gå til innhold

Passordmanager med skylagring og Androidklient?

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter at jeg begynte å jobbe har jeg endt opp med å ha haugevis med passord som gjerne må endres på forskjellige tidspunkt og så videre.

Til nå har jeg brukt en Android-applikasjon som heter Keeper til å ta vare på passordene mine, men jeg er ikke helt fornøyd med den, derfor lurer jeg på tips til andre tjenester som Keepass, Lastpass og lignende som kan være verdt å prøve.

Kravspesifikasjon

• Android-applikasjon
  • Skylagring
  • Mulighet for autoinnlogging, såvel som bare å lagre for en windowskonto
  • Må kunne vise passordet i klartekst
  • Funksjon for generering av nye passord
  • Gruppefunksjon (jobb, privat osv)

Alle forslag mottas med takk :)

- JoMs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

LastPass fungerer for Android, men da i betalversjon.

Den kan fungere enten som en ren skytjeneste eller som applikasjon på pc'en.

Autoinnlogging fungerer, men er usikker på støtte for windowskonto. Det vil i så fall ikke være for den rene skylagringsutgaven (altså at klient må installeres på pc.

Lastpass kan vise passordet i klartekst, men ikke på selve innloggingssiden. Du må gå i LastPass Vault for å vise.

Den kan generere passord for deg.

Du kan organisere innloggingssider i grupper, men om det dekker hva du spør etter er jeg usikker på.

LastPass er gratis å bruke, annet enn om du ønsker å bruke den på android/iphone. Husker ikke i farten hva den koster, men mener å ha lest 20USD i året.

Lenke til kommentar

Tror jeg prøvde LastPass for en stund tilbake, men da ble jeg ikke helt fornøyd. Men kanskje det er verdt å prøve det en gang til.

Er faktisk så lite som 12USD i året, og det er jo egentlig en liten pris å betale for å ha sikrede passord :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...