JoMs Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hei, Etter at jeg begynte å jobbe har jeg endt opp med å ha haugevis med passord som gjerne må endres på forskjellige tidspunkt og så videre. Til nå har jeg brukt en Android-applikasjon som heter Keeper til å ta vare på passordene mine, men jeg er ikke helt fornøyd med den, derfor lurer jeg på tips til andre tjenester som Keepass, Lastpass og lignende som kan være verdt å prøve. Kravspesifikasjon Android-applikasjon Skylagring Mulighet for autoinnlogging, såvel som bare å lagre for en windowskonto Må kunne vise passordet i klartekst Funksjon for generering av nye passord Gruppefunksjon (jobb, privat osv) Alle forslag mottas med takk - JoMs Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 LastPass fungerer for Android, men da i betalversjon. Den kan fungere enten som en ren skytjeneste eller som applikasjon på pc'en. Autoinnlogging fungerer, men er usikker på støtte for windowskonto. Det vil i så fall ikke være for den rene skylagringsutgaven (altså at klient må installeres på pc. Lastpass kan vise passordet i klartekst, men ikke på selve innloggingssiden. Du må gå i LastPass Vault for å vise. Den kan generere passord for deg. Du kan organisere innloggingssider i grupper, men om det dekker hva du spør etter er jeg usikker på. LastPass er gratis å bruke, annet enn om du ønsker å bruke den på android/iphone. Husker ikke i farten hva den koster, men mener å ha lest 20USD i året. Lenke til kommentar
JoMs Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Tror jeg prøvde LastPass for en stund tilbake, men da ble jeg ikke helt fornøyd. Men kanskje det er verdt å prøve det en gang til. Er faktisk så lite som 12USD i året, og det er jo egentlig en liten pris å betale for å ha sikrede passord Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg bruker KeePass, som har klienter for Android, Windows, Linux (og sannsynligvis iOS og OSX også, men jeg bruker ikke disse) Lagrer databasefila i Dropbox, på den måten blir det jo litt "cloud". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå