Gå til innhold

Store problemer med WPA/WPA2 sikret WIFI. Samsung Galaxy S II

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått meg en Samsung Galaxy S II. Jeg er strålende fornøyd med telefonen MEN på jobb er WIFI sikret med WPA/WPA2 via en Linksys WRT54GL router og det ser det ut til at telefonen ikke liker i det hele tatt. Hjemme har jeg WEP og det ser ut til å fungere fint.

Det som skjer er att jeg får tildelt ip fra routeren og nettet kan fungere alt fra 10 sekunder til 2 timer, som regel førstnevnte. Deretter faller wifi ikonet i statusbaren bort og telefonen ser ut til å "låse" seg i ett par sekunder. Går jeg inn på innstillinger og ser så står det "error" der man kan skru Wifi av og på. Uten kryptering eller med WEP så fungerer wifien fint så det utelukker hardware feil. Men begge delene er umulig å skifte over til på jobb.

Hva er det med denne telfonen og WPA? Dette er nesten en dealbreaker for min del og viss ikke jeg får ordnet dette så må jeg bytte tilbake til HTC som jeg aldri har hatt noe problemer med.

Takker for alle svar.

Edit: Jeg kan også legge til att flere ganger så viser status ikonet fullt signal men jeg klarer ikke laste noen nettsider, prøver jeg å oppdatere en nettside så faller ikonet bort etter ett par sekunder.

Endret av AcIdica
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...