HellFire- Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Bedriften jeg jobber i har tro på at nettbrett er en stor del av fremtiden. Derfor har de satt sammen en gruppe som skal teste ut nettbrett for å finne ut hva de kan brukes til i jobb sammenheng osv (Kontor arbeid). Jeg har fått beskjed om å kjøpe meg et nettbrett, men har jeg ventet i over en måned i håp om at det ville kommer noen spennende produkter på markedet tidlig i 2012. Vi har allerede et par nettbrett fra Asus, Samsung og Apple på jobb. Jeg har vurdert en Galaxy Tab 10.1", men har bestemt meg for å vente til iPad 3 eller noe annet heftig. Jeg er ikke noe fan av Apple produkter, mer en motstander, men pga de som skal bruke nettbrett i arbeidet er så glad i Apple produkter, så må vi teste de også. Så da kan jeg like så godt bli frelst først som sist. Nettbrettet må / burde ha 3G (så det blir ikke noe Asus Prime). Kommer det noe spennende på markedet den/de nærmeste månedene, hva burde jeg kjøpe? Burde jeg vente, eller bare kjøpe en Galaxy til? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Praktisk sett så burde man jo sett på hva de skal brukes til. Skal man plugge dem til f.eks prosjektorer, skal man kunne ringe med dem, skal man ha dockingstasjoner rundt om, skal man ha skype på dem osv Apple har ofte brukt en standard displayport og så må man ha overgang til f.eks prosjektor. Tenk litt sånn. Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 De skal ha flere bruksområder, noen skal kun brukes til å lese pdf, gjøre notater, sjekke e-post / kalender. Andre til noe helt annet. Det er derfor vi tester flere typer for å finne ut hva som passer best til hva. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Funnet ut noe? Jeg har sett på asus transformer prime, men skulle også aller helst hatt HSPA/3G, og det at det ikke er micro usb ladekontakt er rimelig nedtur. Samtidig er den jo hardwaremessig rimelig snasen, og i samme sjanger som mye annet man kan forvente i dette første halvåret i 2010 (Tegra 3 osv). Jeg er fan av HTC, men Flyer er veldig utdatert. Det får ikke ICS, men samtidig har det alt annet jeg ønsker: 3G, microusb, jeg digger sense grensesnittet. Et annet veldig interessant brett fra HTC er Jetstream. Det hadde gått meg hus forbi, mye trolig fordi man kun får kjøpt det i USA, med AT&T bundling. Men ellers er det interessant med 1,5Ghz dualcore, LTE, osv. Jeg har vært innom tanken på iPad, men bortsett fra et par macbooks jeg disponerer gjennom jobben for å lære mac, er jeg ingen apple fan, så det er mer usannsynelig. Når det kommer til samsung avskyr jeg KIES og guiet deres. Jeg har veldig tro på windows 8 i tablet form, men det er for langt fram i tid. Så har vi googles nettbrett som vil komme, men det vil mye trolig ende opp som en 7" billigmodell Endret 17. januar 2012 av JKJK Lenke til kommentar
Swome Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Huawei mediapad og kommende Asus memo dekker vel alle de kriteriene. Har en mediapad selv og den er genial. Micro hdmi, micro usb, minnekort og 3g. Kan ringe og sende sms med den også. Skal få ics i løpet av Q1. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Det er en ics 4.0.3 beta 002 til mediapad, bruker denne. Stort pluss at det er flere som har denne og til nå et aktiv utvikling på xda, android-hilfe.de, androidiani.com og bbs.31pad.com. Nye oppdateringer legges ut ferdig rootet og enkelt å oppgradere. Lader via usb i standby. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå