Gå til innhold

BK: Krambua

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir streng kritikk fra meg.

Hva som trekker bildet opp:

Det er skarpt og eksponert/etterbehandlet slik at det er detaljer både i lys- og skyggepartier.

Forslag til forbedringer:

Bildet inneholdet ALT for mye, har ingen komposisjon eller ledende linjer.

Øyet raser rundt og lander ingen steder. Etterbehandlingen gjør at bildet ser unaturlig ut.

Antar at du ønsker å vise mest mulig i dette bildet men det fungerer ikke for meg.

Foreslår at du finner noen detaljer (som det finnes mange av) og forsøker å beskrive miljøet uten at alle detaljene må med på samme bildet. Noe kan kanskje være med i bakgrunnen for å underbygge miljøet vi befinner oss i. Samtidig kan lys/mørke, skarp/uskarpt og linjeføring i bildet være med på å skape en naturlig "vei" for øyet.

Foreslår også at du prøver å beholde de naturlige fargene selvom det da blir vanskelig å få med detaljer på alt. Min mening er at du ikke trenger å være redd for at noe skal bli helt svart eller helt hvit.

Tror jeg forstår hva du vil med bildet men fungerer desverre ikke for meg. Det blir bare unaturlig og "rart".

Beklager !

Lenke til kommentar

Blir streng kritikk fra meg.

Hva som trekker bildet opp:

Det er skarpt og eksponert/etterbehandlet slik at det er detaljer både i lys- og skyggepartier.

Forslag til forbedringer:

Bildet inneholdet ALT for mye, har ingen komposisjon eller ledende linjer.

Øyet raser rundt og lander ingen steder. Etterbehandlingen gjør at bildet ser unaturlig ut.

Antar at du ønsker å vise mest mulig i dette bildet men det fungerer ikke for meg.

Foreslår at du finner noen detaljer (som det finnes mange av) og forsøker å beskrive miljøet uten at alle detaljene må med på samme bildet. Noe kan kanskje være med i bakgrunnen for å underbygge miljøet vi befinner oss i. Samtidig kan lys/mørke, skarp/uskarpt og linjeføring i bildet være med på å skape en naturlig "vei" for øyet.

Foreslår også at du prøver å beholde de naturlige fargene selvom det da blir vanskelig å få med detaljer på alt. Min mening er at du ikke trenger å være redd for at noe skal bli helt svart eller helt hvit.

Tror jeg forstår hva du vil med bildet men fungerer desverre ikke for meg. Det blir bare unaturlig og "rart".

Beklager !

Ingen grunn til å beklage;)...er en "krambu" så mye detaljer blir det da.Kunne sikkert tatt ett bildet av ett glass,men da er det, etter min mening med bildet,hele stemningen borte;)

Lenke til kommentar

Må nok støtte Per i mye av hans betraktning av bildet. Det blir for mye detaljer og lite og feste øynene på. den tekiske gjennomføringen er helt grei.

Ikke for å klage altså...men for mye detaljer,men samtidig lite å feste øynene på?....kan sitte å studere dette lenge jeg og stadig se nye ting.Men det er ikke negativt ment altså;)

Lenke til kommentar

Jeg tror bildet kunne vært tjent med følgende kutt;

-Kutte rett ovenfor festet til taklampen. Det er for mye tak (som ikke gir bildet noe IMO) og røykvarsleren er ett irriterende blikkfang.

-Kutte vekk glasskapet på venstre siden. Til og begynne med trodde jeg at det var ett brusskap...

Og så er det en skygge, nederst i bildet midt på, som er litt distraherende.

Det er mine tips. Forøvrig godt teknisk med tanke på skarphet og etterbehandling.

Endret av TBPhoto
Lenke til kommentar

Synes bilde er interessant med mange detaljer - slik en krambu skal være - skarpt og flott i alle størrelser.

Takker;)

Jeg tror bildet kunne vært tjent med følgende kutt;

-Kutte rett ovenfor festet til taklampen. Det er for mye tak (som ikke gir bildet noe IMO) og røykvarsleren er ett irriterende blikkfang.

-Kutte vekk glasskapet på venstre siden. Til og begynne med trodde jeg at det var ett brusskap...

Og så er det en skygge, nederst i bildet midt på, som er litt distraherende.

Det er mine tips. Forøvrig godt teknisk med tanke på skarphet og etterbehandling.

Var noen gode tips dette.Takker;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...