Gå til innhold

(OPPDATERT IGJEN)Da var det på tide med ny HTPC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, det er absolutt et pluss at du kan koble CIR-mottageren rett i HK.

Ja det er en ting, men det viktigste er at den er 100% kompatibel med Microsofts eHome protokoll noe endel andre USB baserte mottakere ikke er.

Hvis en kjøper en USB basert løsning så er det helt random hvilke funksjoner som fungerer, da blir det en masse problemer med å få tilpasset det til det en skal bruke det til. CIR mottakere skal være plug and play.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvor mye rom er det rundt CPU-vifta? Er det nok plass til å installere Intel Core i3 2120 (ikke 2120T) som ikke har en lavprofil?

Sitter og lager en liste over komponenter til HTPC med samme hovedkort. Vurderer denne her Intel 310 Series mSATA SSD 40GB

Vet du om denne er kompatibel? http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/B%C3%A6rbar-PC/Str%C3%B8mforsyning/Toshiba/Toshiba-AC-Adapter-19V-DC-95A-180W-u-Str%C3%B8m-Kabel-32398-p0000107863.aspx

Kanskje litt overkill, men jeg har tenkt å kjøre XBMC på Ubuntu og da må jeg muligens ha et lavprofils Nvidia-kort

Venter i spenning!

Edit: Tenkte også å bestille meg en slik fjernkontroll: http://www.pulse-eight.com/store/products/96-motorola-nyxboard-remote-designed-for-xbmc.aspx

Denne har både IR og RF så den egner seg godt som universalfjernkontroll. Se her

Endret av Nado
Lenke til kommentar

2120 med standard kjøler passer ikke i dette kabinettet, den blir for høy. Den strømforsyninga du linker til er jo overkill så det holder. Denne http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/B%C3%A6rbar-PC/Str%C3%B8mforsyning/Diverse/Enveon-Notebook-AC-DC-Power-Adapter-12-forskjellige-pluggerUSB-5V-12v-220v-40451-p0000139505.aspx holder i massevis.

Du nevner lavprofil skjermkort, hva skal du med det? Såvidt jeg vet så funker det interne i prosessoren mer enn godt nok

Lenke til kommentar

2120 med standard kjøler passer ikke i dette kabinettet, den blir for høy. Den strømforsyninga du linker til er jo overkill så det holder. Denne http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/B%C3%A6rbar-PC/Str%C3%B8mforsyning/Diverse/Enveon-Notebook-AC-DC-Power-Adapter-12-forskjellige-pluggerUSB-5V-12v-220v-40451-p0000139505.aspx holder i massevis.

Du nevner lavprofil skjermkort, hva skal du med det? Såvidt jeg vet så funker det interne i prosessoren mer enn godt nok

Den er kun 12V, ifølge produktmanualen så skal det brukes en 19 VDC-adapter. Risikerer ikke at maskinen er ustabil ved å bruke en 12V. For lite volt over lengre tid frykter jeg kan vær skadelig for komponentene også.

Siden jeg skal bruke Linux så er det en fordel med Nvidia-grafikk da det ikke er så veldig gode drivere til HW-accel som f.eks DXVA2 slik jeg har forstått. Men PCI express-inngangen er begrenset til 25W på disse hovedkortene, så da må jeg uansett utelukke det.

Hvor mye rom er det rundt CPU-vifta? Er det nok plass til å installere Intel Core i3 2120 (ikke 2120T) som ikke har en lavprofil?

så det er prosessorer (fra Intel) hvis navn ender på T som tilsier at de er lavprofil?

Slik jeg har forstått det ja. De bruker 35W istedenfor 65W så du sparer en del strøm også, håper bare den er kraftig nok.

Lenke til kommentar

Den er kun 12V, ifølge produktmanualen så skal det brukes en 19 VDC-adapter. Risikerer ikke at maskinen er ustabil ved å bruke en 12V. For lite volt over lengre tid frykter jeg kan vær skadelig for komponentene også.

er det ikke 12V output på vanlig ATX strømforskyning også da..?

Lenke til kommentar

er det ikke 12V output på vanlig ATX strømforskyning også da..?

Hvis det er strømforsyningen jeg linket til du mener er bare 12v så tar du feil. Den kan brukes på 12v(kan brukes i bil) og 220v og gir flere spenninger ut bla. 19v.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestillt deler, alt er på lager utenom kabinettet:

INTEL DESKTOP BOARD DH61AG H61 S-1155 MINI-ITX

INTEL CORE I3 2120T 2.60GHZ 3MB S-1155

OCZ Nocti mSATA SSD 60 GB

CORSAIR 4GB DDR3 1333MHZ (2X2GB) SO-DIMM

ANTEC ISK 310-150- DESKTOP SLIMLINE - MINI ITX

19v/8.4A 160 Watt AC-DC Power Adapter

Edit: kunne ikke dy meg, har bestillt denne heller http://www.mini-box.com/M350-universal-mini-itx-enclosure

Endret av Nado
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan er IDLE og LOAD temperatur på CPUen din?

Ligger på rundt 35-40 grader hele tiden. Har ikke målt IDLE og LOAD da den står på 24 timer i døgnet og brukes kun til TV og film og da ligger den på nevnte temperatur. Har du temp. problemer?

Lenke til kommentar

ligger på rundt 42 til vanlig. Hva er kjølerløsningen din? Stock?

Edit: kabinettvifter?

Bruker Stock kjøleren ja og en 40mm kabinettvifte i ene siden av kabinettet.

Bruker du samme kabinett som meg?

Lenke til kommentar

ligger på rundt 42 til vanlig. Hva er kjølerløsningen din? Stock?

Edit: kabinettvifter?

Bruker Stock kjøleren ja og en 40mm kabinettvifte i ene siden av kabinettet.

Bruker du samme kabinett som meg?

Nope, bruker M350 som er litt mindre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...