SantaAssassin Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hei! For 2 år siden kjøpte jeg en Alienware Aurora, og idag har jeg kjøpt et nytt kabinett. Men jeg har ett problem. Når jeg starter pc'en skrur den seg automatisk av etter 10-30 sekunder. Når jeg kjenner på CPU'en er den glovarm. Og da mener jeg virkelig varm. Jeg har aldri hatt noe problem med dette før. MEN, det er en viktig ting å notere. I Alienware kabinettet var det en CPU-kjøler, som sikkert forhindret problemet mitt. Problemet er bare at ut ifra kjøleren kommer det en ledning(Se bilde 1) som var koblet i en egen avlang chip (Se bilde 2) som satt fast i Alienware kabinettet. Den chippen var igjen koblet til et "command center" chip (Se bilde 2). Dette er noe jeg ikke har plass til i det nye kabinettet. Hva skal jeg gjøre for å få festet kjøleren da? Må jeg kjøpe ny kjøler? Tusen takk for svar. Bilde 1: http://tinypic.com/r/2elz2gl/5 Bilde 2: http://tinypic.com/r/1zmo3gj/5 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Du må ikke finne på og kjøre maskinen uten aktiv kjøling da det kan brenne opp cpuen din. Den pluggen som du har bilde av er en proprietær plugg så antagelig er det smartest å kjøpe en ny kjøler med standard plugg hvis du ikke har en plugg fra en annen gammel kjøler du kan bytte over til den orginale Alienware kjøleren Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Denne kjøleren du snakker om - er det den PRIMÆRE CPU kjøleren? I så fall er det jo helt forutsigbart at maskinne slår seg av. Ingen normalt desktop-nivå CPUer vil kunne fungere udner belastning uten en eller annen form for aktiv kjøling. Slår du av viften (eller enda værre-skrur av heatsinken) så må ting gå galt... Men vi hvis jeg misforswtår og dette bare er en kabinettvifte i nærheten av CPU så er det relativt lite viktig i den store sammenheng. Ser ut som den viftekontakten er ganske spesiell ja. Hvis du ikek kan bruke den på hovedkortet du har (for montering kan du jo bare pakke inn dingsen i noe som elektrisk isolerer og tape den fast noe sted) så an du jo evt. også modde kontakten til en vanlig molex f.eks. Det krever jo ikke stort mer enn noen minutter med en loddebolt og et minimum av forståelse av grunnleggende elektronikk. Hvis ingen av disse er mulige så må du evt. kjøpe nytt ja. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå