Gå til innhold

Sony Xperia S - Sonys første dual-core! Diskuter den her!

79 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med din Xperia S?

• Ja, superfornøyd!
      23
    • Sånn passe...
      7
    • Nei, ikke fornøyd!
      5
    • Har ikke Xperia S, men vurderer å kjøpe den.
      26
    • Har ikke Xperia S, og vil ikke ha en heller
      18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaaaah! endelig er det en mulighet for locked bootloader også :) men MÅ man ha gingerbread for å skaffe seg root da?

Kan man ikke ha ICS og flashe den med rooted en?

Du må ha Gingerbread for å få den rooten ja.

Men du kan "bare" nedgradere til GB, flashe CH ICS ROM, og så flashe ICS ROM'en du bruker..

Eller:

1. Flash Gingerbread
  2. Upload the /data/local.prop ICS tricks
  3. Back to ICS without wiping data, so those tricks could be kept
  4. Play the tricks in ICS

virrum audio: Sliter med hva? Har ikke opplevd noe særlig problemer, bortsett fra at Facebook appen er FUCKA, batteriet tømmes som bare faen og bruker 1.5x lengre tid på å lade enn den brukte på Gingerbread.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Oppdaterte i går. Har ikke funnet noen problemer enda. Kamera fungerer ;) Syns det ble pent og liker de forandringene som har kommet. Mulig et lite mini-milli sekund første gang man er inne på en app eller innstilling første gang som er tregere, men helt smooth andre gang. Facebook appen fungerer for meg, men jeg finner heller ikke muligheten til å se andre bilder enn profilbildene. Mulig det er noe fancy mulighet å komme inn på de, men har ikke funnet det enda :p Kaaaaan jo hende face har slått det av og for alt jeg vet.

edit: Skal teste ut batteriet litt i dag :)

edit 2: Batteriet er det samme, kanskje litt bedre hos meg. Men føler at scrollinga går sykt mye tregere enn før. Flere som opplever det samme og finnes det noen innstilling for det? Synching på den integrerte epost tjenesten fungerer ikke lengre hos meg heller, men andre mail apps slik som gmail og hotmail fungerer.

Endret av Tusker
Lenke til kommentar

Går scrolling forsatt treigt etter restart?

Du kan gå til innstillinger -> utvikling (eller hva den nå het) og velge noe med "bruk 2D aksellerering" eller hva det nå het. Har ikke telefonen foran meg. Men det vil gjøre at den går kjappere.

Har jeg yellow tint?

post-121186-0-96947700-1341436272_thumb.jpg

post-121186-0-96719900-1341436277_thumb.jpg

Noe greier her oppe også, noen flekker:

post-121186-0-25610600-1341436287_thumb.jpg

Limet? Går det vekk?

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Den har vært litt tullete på den strømsparingsmodusen min, men skrudde den av, så da var alt ok. Ikke merka noe negativt enda. Strøm bruken er som normalt, programmene funker som normalt.

Faktisk ikke merka noe negativt enda, men kan heller ikke si at det har vært noe særlig positivt å legge merke til enda. Eller, jo, hvis jeg tenker etter, så er den kanskje bitte, pittelitt bedre på batteriet!

Lenke til kommentar

Har hatt ICS i ei uke nå vil jeg tro, og det har fint helt til i dag. Da jeg oppdaget at batteriet stupte rett og slett rett ned! Gikk fra 15% til 13% på to minutter.

Sjekket hva som brukte så mye batteri og fant ut at det var Android-systemet med hele 42%.

Til og med skjerm ligger under den. :hm:

Noen som opplever det samme?

Lenke til kommentar

Går det an å fjerne irriterende Telenor "branding" uten å tukle for mye?

Tenker du på Telenor appene? Prøv isåfall dette: http://androidadvices.com/debloat-remove-unwanted-default-carrier-apps-sony-xperia/

Ok! Får se om jeg testern ganske snart,.har et annet spm. Noen som har peiling om det går fint å koble usb-dac til telefonen med den rette kabelen?

Hmm.. Si det. Har faktisk ikke peiling. Har en USB DAC men må vel kanskje også ha en USB OTG ( on the go )..

Kan få testet dette i morgen kveld

hvis jeg har riktig kabler. Ellers blir det slutten av juli :)

TomKorawit: Jepp, samme her dessverre :/

Utrolig kjedelig. Xperia S hadde ikke det beste batteriet fra før heller på GB, også blir det dårligere.. Arg!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Har jeg yellow tint?

post-121186-0-96947700-1341436272_thumb.jpg

post-121186-0-96719900-1341436277_thumb.jpg

Noe greier her oppe også, noen flekker:

post-121186-0-25610600-1341436287_thumb.jpg

Limet? Går det vekk?

Ja, det er yellow tint :-S Jeg tror ikke det går vekk, fordi jeg har hatt det veldig lenge på mobilen min nu og det har ikke gått vekk ennå.. Tenker å sende mobilen til NetOnNet, men hvilken mobil skal jeg bruke så lenge mobilen min vil være borte? :(

Lenke til kommentar

Har veldig lyst på denne tlf men leser tester og leser på forum at mange sier at den har en veldig dårlig byggekvalitet. Bl.a. at bakdekslet sitter løst og løsner lett. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette.

Kanskje man skal vente til acro s er å få tak i

Lenke til kommentar

Har veldig lyst på denne tlf men leser tester og leser på forum at mange sier at den har en veldig dårlig byggekvalitet. Bl.a. at bakdekslet sitter løst og løsner lett. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette.

Kanskje man skal vente til acro s er å få tak i

Har aldri opplevd at bakdekselet løsner. Men litt plastic er det.

Lenke til kommentar

Bare for de som ikke har fått det med seg: Man kan nå roote og få CWM recovery på LÅSTE bootloadere = custom ROM på stock kernel. I tillegg er det kommet en beta av MIUI4, som fungerer overraskende bra :) Gleder meg til CM9 kommer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Harley Quinn

Arg, til min store irritasjon har hovedskjermen og menyen begynt å snu seg på siden når jeg f.eks ligger i senga! Trodde det var dette snu skjermen automatisk knappen var for! For alt annet er jo "riktig" vei når jeg da ligger i senga med mobilen, bortsett fra meny og hovedskjerm!

Noen anelse hvordan man blir kvitt det?

Lenke til kommentar

Arg, til min store irritasjon har hovedskjermen og menyen begynt å snu seg på siden når jeg f.eks ligger i senga! Trodde det var dette snu skjermen automatisk knappen var for! For alt annet er jo "riktig" vei når jeg da ligger i senga med mobilen, bortsett fra meny og hovedskjerm!

Tja, har en liten anelse. Lader du mobilen mens du ligger i senga? For det jeg trur er at etter den siste oppdateringen (ICS) så fulgte det med en slags docking mode. Hvis jeg ikke tar totalt feil da :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Tja, har en liten anelse. Lader du mobilen mens du ligger i senga? For det jeg trur er at etter den siste oppdateringen (ICS) så fulgte det med en slags docking mode. Hvis jeg ikke tar totalt feil da :wee:

Ahhh, drittmobil! Hvorfor har de gjort det da! Makan! Blitt vant til det nå altså, men liker det jo ikke det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...