Gå til innhold

Sony Xperia S - Sonys første dual-core! Diskuter den her!


  

79 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din Xperia S?

    • Ja, superfornøyd!
      23
    • Sånn passe...
      7
    • Nei, ikke fornøyd!
      5
    • Har ikke Xperia S, men vurderer å kjøpe den.
      26
    • Har ikke Xperia S, og vil ikke ha en heller
      18


Anbefalte innlegg

@xoma Klag. Det kommer bare til å bli værre, du får det lettere og over større område etterhvert. Du kan også vise til hva Sony har gått ut med:

 

Sony Mobile Communications has identified that the display on a limited number of Xperia S smartphones may show a slight yellow tint if exposed to temperatures above 40 degrees Celsius. This is limited to a small number of units and the cause of this has been corrected. Any consumer observing this slight yellow tint on the display of their Xperia S is welcome to contact their local customer service centre and Sony Mobile Communications will resolve this at no cost to the consumer.

 

Hvis noe vurdere å sende inn så kan dere se på hva jeg sendte sammen med mobilen til verkstedet:

 

Skjermen får gule områder etter å ha blitt brukt i 10-20 min (når den blir varmere enn ca 35 grader).

Det har vært slik i over 3 uker nå, og det ser ut som det blir værre og værre. Mange andre med samme

mobil har hatt det samme problemet, og SONY har erkjent at det er at problem med modellen og at de

vil fikse det gratis:

 

Sony Mobile Communications has identified that the display on a limited number of Xperia S smartphones may show a slight yellow tint if exposed to temperatures above 40 degrees Celsius. This is limited to a small number of units and the cause of this has been corrected. Any consumer observing this slight yellow tint on the display of their Xperia S is welcome to contact their local customer service centre and Sony Mobile Communications will resolve this at no cost to the consumer.

 

Som sagt så må man bruke den i noen minutter før man kan se det, og der går ikke bort igjen før mobilen er kald. Man kan se de gule områdene langs kantene på skjermen, spesielt til venstre og nederst. Letteste måte å se det på er å dra ned statusbaren (etter å ha brukt den en stund).

 

Kan være smart å legge ved et bilde http://i.imgur.com/5Ivqs.jpg

 

 

Lykke til

Endret av skifyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@xoma Klag. Det kommer bare til å bli værre, du får det lettere og over større område etterhvert. Du kan også vise til hva Sony har gått ut med:

 

Sony Mobile Communications has identified that the display on a limited number of Xperia S smartphones may show a slight yellow tint if exposed to temperatures above 40 degrees Celsius. This is limited to a small number of units and the cause of this has been corrected. Any consumer observing this slight yellow tint on the display of their Xperia S is welcome to contact their local customer service centre and Sony Mobile Communications will resolve this at no cost to the consumer.

 

Hvis noe vurdere å sende inn så kan dere se på hva jeg sendte sammen med mobilen til verkstedet:

 

Skjermen får gule områder etter å ha blitt brukt i 10-20 min (når den blir varmere enn ca 35 grader).

Det har vært slik i over 3 uker nå, og det ser ut som det blir værre og værre. Mange andre med samme

mobil har hatt det samme problemet, og SONY har erkjent at det er at problem med modellen og at de

vil fikse det gratis:

 

Sony Mobile Communications has identified that the display on a limited number of Xperia S smartphones may show a slight yellow tint if exposed to temperatures above 40 degrees Celsius. This is limited to a small number of units and the cause of this has been corrected. Any consumer observing this slight yellow tint on the display of their Xperia S is welcome to contact their local customer service centre and Sony Mobile Communications will resolve this at no cost to the consumer.

 

Som sagt så må man bruke den i noen minutter før man kan se det, og der går ikke bort igjen før mobilen er kald. Man kan se de gule områdene langs kantene på skjermen, spesielt til venstre og nederst. Letteste måte å se det på er å dra ned statusbaren (etter å ha brukt den en stund).

 

Kan være smart å legge ved et bilde http://i.imgur.com/5Ivqs.jpg

 

 

Lykke til

 

gjett om jeg skal klage!

viss den gule flekken er der når telefonen kommer tilbake skal de faan meg få høre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som har oppdatert til .75 med Update Service, det hadde vært snilt om dere kunne laste opp de 3 største filene (heter FILE_*****) som ligger i blob_fs mappen. Bruk søkefunskjonen til å finne blob_fs.

Hvis du ikke finner den i Sony Ericsson mappen.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Hvor ser man hvilken man har? Sjekket mobilen må og står at beg har den siste oppgraderinga til tlf!

 

byggenummer:

 

innstillinger--om telefonen-- bygge byggenummer

 

tror jeg husker rett:P

 

den nyeste er 6.0.A.3.75 (sist jeg sjekket)

 

versjon av android skal sta litt over byggenummeret

Endret av xoma
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe denne ulåst til 3449kr med fri frakt fra Siba, nå som den har fått ICS. Dette ligger helt på min smertegrense for hva jeg kan være villig til å betale for en mobil, så Galaxy S3 blir nok i dyreste laget.

 

Finnes det noe bedre alternativ til en 3500kr? Er det noen som leverer denne til en god pris med et abonnement med en del data inkludert? Er den noen nye mobiler rett rundt hjørnet som kan være verdt å vente noen uker på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok nettopp å flashet ICS updaten, og WOW for en update! Masse nye funksjoner, apper og fantastisk utseende. Musikk og galleri appene må være det beste jeg har prøvd. Gled dere, dere som ennå ikke har oppdatert :D

 

edit. Og da hadde vi root :)

Endret av skifyr
Lenke til kommentar

Du får sikkert et litt ensrettet svar ved å spørre i akkurat denne tråden, men for å komme med noe så må jeg si at jeg er veldig fornøyd med telefonen :) Min første smartphone tho. Eneste minus som jeg har funnet (har hatt den siden release), er de hvite knappene som kunne vært hakket mer følsomt. Ikke noe problem med de - jeg pleier som regel å bare "gli" fingern nedenfra og over prikken og da reagerer den alltid. Det jeg er litt spent på hvor lenge holder er den gummi-beskyttelsen på lader/usb utgangen. Mistenker at det kan bli det første som ryker i og med at den blir mye brukt. Ellers syns jeg den er knall!

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe denne ulåst til 3449kr med fri frakt fra Siba, nå som den har fått ICS. Dette ligger helt på min smertegrense for hva jeg kan være villig til å betale for en mobil, så Galaxy S3 blir nok i dyreste laget.

 

Finnes det noe bedre alternativ til en 3500kr? Er det noen som leverer denne til en god pris med et abonnement med en del data inkludert? Er den noen nye mobiler rett rundt hjørnet som kan være verdt å vente noen uker på?

 

Sjekk lillebroren Xperia P! Den fikk anbefalt av Amobil :)

I aluminium, ingen skjøre plastluker og ikoner = touchknapper.

Regner med at ICS er rett rundt hjørnet til denne nå som den er sluppet til Xperia S.

Lenke til kommentar

Du kan velge å ikke wipe data i Flashtool, men det er nok best å gjøre det (mindre sjanse for bugs etc). Husk at å wipe data ikke er det samme som å wipe internt minne, så du beholder bilder og musikk osv.

Er ikke 100 % sikker, men vil tro at du kan gjenopprette med PC companion, det er jo tross alt Sony sin egen løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...