Gå til innhold

Sony Xperia S - Sonys første dual-core! Diskuter den her!

79 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med din Xperia S?

• Ja, superfornøyd!
      23
    • Sånn passe...
      7
    • Nei, ikke fornøyd!
      5
    • Har ikke Xperia S, men vurderer å kjøpe den.
      26
    • Har ikke Xperia S, og vil ikke ha en heller
      18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, oppdaget forrige fredag at skjermen fikk noen gule omeråder da den ble varm. Bare jeg som har fått det? Kommer nok til å sende den tilbake til CDON og be om en ny..

Bra at Sony hvertfall har erkjent problemet

Sony Mobile Communications has identified that the display on a limited number of Xperia S smartphones may show a slight yellow tint if exposed to temperatures above 40 degrees Celsius. This is limited to a small number of units and the cause of this has been corrected. Any consumer observing this slight yellow tint on the display of their Xperia S is welcome to contact their local customer service centre and Sony Mobile Communications will resolve this at no cost to the consumer. Kilde
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på ang. skjermen er om man _må_ bruker skjermbeskytter på denne tlf. for å unngå merker/riper? Siden det følger med i fra Sony mener jeg. Nå som de fleste enhetene som blir solgt har Gorillaglass virker det litt utdatert å måtte bruke skjermbeskytter. Blir vel litt mindre følsomt med en plastikksak på skjermen?

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på ang. skjermen er om man _må_ bruker skjermbeskytter på denne tlf. for å unngå merker/riper? Siden det følger med i fra Sony mener jeg. Nå som de fleste enhetene som blir solgt har Gorillaglass virker det litt utdatert å måtte bruke skjermbeskytter. Blir vel litt mindre følsomt med en plastikksak på skjermen?

Gorillaglass som mange bruker er et glass fra merket Corning, det er et ripesikkert mineralglass. Xperia S har også ripesikkert mineralglass, bare ikke fra produsenten Corning (Sony er et så svært firma at de nok har egne leverandører). Folk flest bruker skjermbeskytter enten de har Xperia S eller en telefon med glass fra Corning, er vell bare av godvilje Sony har slengt med skjermbeskyttere så man slipper kjøpe det utenom. Stresstester på glasset til Xperia S har vist at det tåler mye!

Lenke til kommentar

For de som ikke visste det, så fungerer den forhåndsinstallerte plastikken på glasset IKKE som en skjermbeskytter, men dette er for hvis glasset knuser, mister den på feks gulvfliser eller lignende, så skal denne holde glasset på plass slik at det ikke fyker biter i alle retninger!

Den er tynn og er derfor ikke noe å stole på som skjermbeskytter mot skarpe gjenstander.

Men den som fulgte med oppi esken er en skjermbeskytter :)

Kilde fra Sony.

Lenke til kommentar

Komplisert ;) Greit å høre at man ikke er avhengig av beskytter hvis man ikke vil selv, jeg liker ikke å ha det på. Noen som vet om glasset er av den typen som iPhone og andre har; fett tørkes lett vekk av skjermen?

Dette lurer jeg også på. iPhone og bl.a. HTC har skjermer som føles ut som ordentlig glass. De tidligere Sony (Ericsson) modellene har hatt skjermer som kjennes yt som plast. Er Xpeeia S slik?

Lenke til kommentar

Grunnen til at iPhone og HTC føles mer ut som glass enn Sony og SE sine telefoner er fordi iPhone bruker såkalt aluminosilicate glass som er lignende Gorilla glass, og HTC bruker gorilla glass fra Corning's.

Sony bruker mineral glass motstandsdyktig mot riper, og mineral glass har mange små 'hull' i seg som fylles av mineraler, men gir glasset demping mot skade og gjør at skjermen kan ''trykkes'' innover så det kan føles ut som plastikk.

Så derfor føles Xperia sine skjermen ut som plastikk.

En håpte gjerne på at etter at Sony gikk fra Ericsson at de ville bruke gorilla, men den gang ei.

Håper dette ga litt mer oppklaring! :)

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at iPhone og HTC føles mer ut som glass enn Sony og SE sine telefoner er fordi iPhone bruker såkalt aluminosilicate glass som er lignende Gorilla glass, og HTC bruker gorilla glass fra Corning's.

Sony bruker mineral glass motstandsdyktig mot riper, og mineral glass har mange små 'hull' i seg som fylles av mineraler, men gir glasset demping mot skade og gjør at skjermen kan ''trykkes'' innover så det kan føles ut som plastikk.

Så derfor føles Xperia sine skjermen ut som plastikk.

En håpte gjerne på at etter at Sony gikk fra Ericsson at de ville bruke gorilla, men den gang ei.

Håper dette ga litt mer oppklaring! :)

Takk for det :) Må si jeg er litt "skeptisk" til skjermen, men det er kanskje ubegrunnet. Denne skjermen skal være ripefri, men har en tynn skjermbeskytter på seg (som ikke er skjermbeskytter) pluss enda en "ekte" skjermbeskytter i esken. Det var mye beskyttelse :) Det er vel på sett og hvis bra, men at den gir en slags plastfølelse når man trykker, ikkje bra.

Veldig lyst på denne tlf., men må nok en tur i butikken for å bli overbevist om denne skjermen. At den er strålende å se på er det vel ingen tvil om, men den skal kjennes ok i bruk også da. Jeg har S2 og 4s her, og ønsker vel at det skal være likt disse (uten skjermbeskytter).

Lenke til kommentar

Den gir på ingen som helst måte plastfølsle når man trykker på skjermen men for noen som har gjerne en iPhone 4 og Xperia S ved siden av hverandre og prøver begge skjermene, så kan nok iPhone føles mer "glassaktig" ut. Men Xperia S har forsatt glass-skjerm.

Du burde ikke være skeptisk til den skjermen i det hele tatt :) Kan ha formulert meg dårlig i innlegget over, fordi skjermen gir ikke etter hvis du presser på skjermen, men føles ikke som iPhone 4 på skjermen, er bare det.

Men nå har jeg pakket sammen filene fra update .73 firmwaren og laget en FTF firmware fil med Xperia S_6.0.A.3.73_NO_Generic. Har bare ikke testet den ennå, så hvis noen vil prøve den ut så spør! :grin:

Er altså firmware .73, norsk generic fw. Flash med Flashtool.

Lenke til kommentar

Denne telefonen erstattet min HTC Desire for et par uker siden. Telefonen er helt ok, men jeg må si at har problemer med å forstå hvorfor Sony har valgt touch-knapper som virker så dårlig. Jeg trodde at dette var noe som ville gå seg til, men jeg må fortsatt til stadighet fomle rundt og trykke flere ganger før knappen virker. Når det gjelder kameraet er det helt ok, men innendørsbilder kan f.eks ikke måle seg med Iphone 4. Jeg valgte denne fordi det var den eneste telefonen jeg fant med noenlunde spesifikasjoner som hadde radio. Trenger du ikke radio tror jeg det er nok av alternativer som kan fungere bedre.

Endret av MortenFiks
Lenke til kommentar

Prøver å ta backup av innholdet på telefonen før jeg installerer oppdateringen, men PC Companion krasjer på ca 95% i backup-prosessen hver gang (har prøvd tre ganger). Noen som har opplevd det samme?

Hvilken update?

.67

Det viste seg imidlertid at det ikke hadde krasjet likevel - det tok bare fryktelig lang tid før det skjedde noe mer etter at Windows hadde rapportert at programmet ikke svarte...

Lenke til kommentar

Da er .73 innstalertt :-)

Så vil jeg nok en gang rette fingeren til alle dem som slaktet for mangel på ICS! Nå har jeg levd med One X i en uke å må si telefonen for meg nærmest er ubrukelig slik den er i dag, grunnen til dette er at den har ICS. Hvorfor tenker dere, jo: Spotify gjør at telefonen går i sirup (jeg bruker spotify ekstremt mye), hele telefonen krasjer når man switcher mellom applikasjoner, oppstarts tiden er utrolig lang. Så nok en gang vil jeg påpeke at Sony gjorde rett i å gå for 2.3.

Lenke til kommentar

Hva som er nytt med .73.. ja, si det. Er ikke så mye nytt. Forbedret batterilevetid er en ting da..

Oppstartstiden på XS er utrolig kjapp må jeg si! Noe annet enn på X10.

Men for de som ikke har fått oppdatering til fw .73 så kan de flashe den og her er firmwaren jeg pakket sammen. Så bare å flashe den så har du .73! :)

EDIT: Kan operatøren (Telenor) låse opp bootloaderen?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...