Gå til innhold

Sony Xperia S - Sonys første dual-core! Diskuter den her!

79 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med din Xperia S?

• Ja, superfornøyd!
      23
    • Sånn passe...
      7
    • Nei, ikke fornøyd!
      5
    • Har ikke Xperia S, men vurderer å kjøpe den.
      26
    • Har ikke Xperia S, og vil ikke ha en heller
      18

Anbefalte innlegg

SonyXperiaS5.png

Sony har droppet Ericsson, men Xperia-serien lever videre med nykommeren: Sony Xperia S

Dette skal være en rask mobil, med topp kamera og høyoppløst skjerm.

Hos Amobil, Mobili og DagensIT kan du lese deres tester av mobilen.

Hva synes du om Sony Xperia S? Blir det din neste?

SPESIFIKASJONER OG PRIS:

Skjerm

• 4.3"
  • Oppløsning:720 x 1280 p.
  • RealityDisplay
  • TFT-LCD
  • Multi-touch

Maskinvare

• Systembrikke: Qualcomm MSM8260
  • Prosessorhastighet:1.5 GHz, Dual-core
  • 1024 MB RAM
  • Internminne:32 GB

Kamera

• Hovedkamera:12.1 megapiksler
  • Autofokus, ansiktsgjennkjenning, panorama, scener, touch-to-focus, bildestabilisator
  • Videooppløsning:1920 x 1080 (1080p HD)
  • Frontkamera: 1.3 megapiksler

Dimensjoner og vekt

• Dimensjoner: 128 x 64 x 10.6 mm
  • Vekt: 144 g

Operativsystem

• Android 2.3 Gingerbread, men oppdatering til Android 4.0 Ice Cream Sandwich er tilgjengelig nå.

Batteri

• Li-Ion 1750 mAh
  • Hvilemodus: opp til 450 timer på 2G/opp til 420 timer på 3G
  • Taletid: opp til 7 timer og 30 minutter på 2G/opp til 8 timer og 30 minutter på 3G
  • Musikktid: opp til 25 timer

Tilgjengelighet

• Annonsert under CES i Las Vegas: 10. januar 2011
  • Forventet på markedet: 1. kvartal 2011
  • Pris kan sjekkes hos Prisjakt eller Prisguide!

sony+xperia+s+annonsert.jpg?o=4217551&w=548&frame=0&ee=1326177857

Telefonen kommer i to forskjellige farger: en sort modell, og en hvit. Smart Tags kan også være verdt en titt!

Posten oppdateres fortløpende. Det tas forbehold om eventuelle feil og/eller mangler - ta kontakt!

Kilde for spesifikasjoner: http://www.gsmarena....eria_s-4369.php

Endret av martin9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den lille grønne logoen nederst på baksiden vil også forsvinne sammen med Ericsson navnet. Er likeglad, sammen var de jo ekstremt trege med bl.a oppdateringer. Håper Sony kommer seg opp av gjørma og at de for alvor kan gi bl.a Samsung og HTC konkurranse. Håper også at produsentene blir enige om en standard slik at vi får se mer tilleggsutstyr som dockingstasjoner fra tredjepartsleverandører som f.eks Geneva. Savner bare det og kunne sette telefonen i en holder om kvelden ved nattbordet slik jeg kunne med min gamle W595 og G900. Sorry for OT.

Lenke til kommentar

Er likeglad, sammen var de jo ekstremt trege med bl.a oppdateringer. Håper Sony kommer seg opp av gjørma og at de for alvor kan gi bl.a Samsung og HTC konkurranse. Håper også at produsentene blir enige om en standard slik at vi får se mer tilleggsutstyr som dockingstasjoner fra tredjepartsleverandører som f.eks Geneva. Savner bare det og kunne sette telefonen i en holder om kvelden ved nattbordet slik jeg kunne med min gamle W595 og G900. Sorry for OT.

Var ser jo heldigvis ut til å være fortid, 2011-modellene i Xperia-serien har jo vært av de raskeste med oppdateringer, og Sony Ericsson er blant de raskeste å fortelle om tidsløpet for oppgraderinger til ICS for de samme modellene. Ser ut som de skal være før flere av konkurrentene.

Når det gjelder tilleggsutstyr er jeg helt enig med deg, det hadde vært en drøm hvis alle klarte å bli enige om en standard. Det som er interessant i den sammenhengen er at til og med Apple uttalte for et par år siden at også de ville støtte opp om micro USB som standard ladeplugg. Synd å si det men vi trenger også Apple med her for å få skikkelig trykk på den standardiseringen.

At Android mobiler i dag har micro USB som standard nytter lite med tanke på tilbehør så lenge ikke plasseringen av kontakten er lik på mobilene.

Har selv vært tilhenger av SE og ser fram til å få ta den nye modellen i hendene når den kommer.

Lenke til kommentar

Denne er foreløpig øverst på listen min!

NFC og Smart Tags virker meget spennende. Lekkert design, lysbåndet rundt telefonen er stilig syns jeg og gjør at den skiller seg ut.

Og etter "fadesen" med første runde Xperia-telefoner, fikk de virkelig dreisen ila. 2011 på både design, maskinvare og programvare(oppdateringer).

Jeg har i dag en ett år gammel HTC Desire HD som nylig ble oppdatert og det gjorde et jeg bestemte meg for å vente med ny mobil. Ingen mobiler hittil har gitt meg "må-ha"-begjær. Inntil Sony Xperia S denne uken! Sony har vel proklamert at de ønsker å satse fullt på Android og ligge i toppsjiktet...? Gleder meg til flere tester mot salg i mars/april.

Akkurat nå har jeg lyst på en hvit modell med tilhørende LiveSound headset.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

helt kart min favoritt, men kunne hat litt bedre batteri.

men jeg er en stor fan av sony ericsson. menyen i android er ganske like, men jeg synes at xperia har klart å lage en nydelig meny istede for kopiere det enkle apple pisse.

Lenke til kommentar

Jeg ville ventet med valget av telefon etter MWC er ferdig og alle testene har kommet ut. Dessuten er jeg sikker på at Sony og de andre har ett eller annet spennende å vise frem der også.

Joda, venter spent på hva som måtte bli lansert på MWC dribble.gif

Men så var det med å alltid vente på det neste som kommer... Da får man aldri kjøpt seg noe!

Har likt Sony Xperia S siden den ble vist på CES. Men kommer også til å vente på tester først. Har bursdag 1. mai, så det burde passe bra med gave til meg selv inv_biggrin.gif

Lenke til kommentar

Jøss, ganske merkelig at denne telefonen ikke diskuteres mer her?

Jeg gleder meg veldig til den kommer! Har nå forhåndsbestilt den på cdon.no for kr. 3898 ink. porto. Noen andre som har forhåndsbestilt noe sted?

Egentlig ikke så rart mtp at de fleste i redaksjonen er fanboys av Samsung og Apple. Det er bare å se på antall artikler om de forskjellige merkene.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle skrive litt her da jeg fikk prøvd Xperia S noen minutter i går kveld.

Det første som slo meg var designet, kan ikke legge skjul på det. Dette er et nydelig stykke mobil. Den transparante listen som deler telefonen gjør at mobilen nærmest fremstår som magisk. Telefonen føles solid og er faktisk litt større en jeg trodde den skulle være, dog ikke for stor til å bli et problem.

Så var det skjermen da. Jeg vet mange her inne lovpriser AMOLED, men skal vi være helt ærlig er det ikke alltid optimalt. Sony har på Xperia S gått for LCD skjerm med LED bakbelysning og Bravia brikke. Denne oppskriften i kombinasjon med 1280x720 piksler oppløsning byr på en helt sinnsvak estetisk opplevelse. Fargene er ekstremt gode, tempraturene naturtro og kontrasten den beste jeg har sett på en mobiltelefon. Her er hvit hvit, sort er sort, blå er blå og rød rød. Man slipper altså missfargingen (gulskjær og overtemperering) man finner på AMOLED skjermene, og for meg fremstår dette faktisk som den beste mobilskjermen på markedet.

Jeg fikk dessverre ikke gjort så mye med telefonen, annet en å bla litt i menyene, surfe litt, spille Need for Speed i 30 sekunder, ta to bilder og høre på musikk. Så jeg bare tar det systematik her.

Å bla i menyene foregikk (som man burde forvent i 2012) kjapt uten noen form for lagging. Til informasjon var alle fem hjemskjermene fylt opp med widgets og svarveier for å virkelig sette telefonen på prøve.

Surfingen er oversiktlig og god takket være skjermens ytelse og responsivitet, apropos responsivitet: den er knallgod og sinnsvakt nøyaktig.

Det var ikke lenge jeg fikk spilt Need for Speed, men akkurat lenge nok til å se at telefonen taklet dette mesterlig. Ingen form for lagging, og meget god grafikk. Takket være skjermen var selvfølgelig også dette en meget god opplevelse.

Så var det kameraet da, jeg tok et bilde av et opplyst objekt og et bilde av et objekt i kveldmørke. Det som slo meg aller først var hvor fort kameraet var klart også klart til å ta nytt bilde etter et var tatt, KNALLBRA SONY! Begge bildene må sies å være meget gode til å være tatt med en mobiltelefon. Tom. i lite lys leverer den varene, selvsagt ikke målbart med et suverent kamera, men absolutt bra til å være en mobiltelefon.

Hørte på musikk på et sett AKG hodetelefoner, sangene var Dovregubbens Hall, Coldplay - Paradise og LMFAO - Sexy and I know it. Dette er nærmest typiske sanger for å presentere lydkvalitet da de presenterer et enormt spekter i tonearter og lydbilde. Jeg har absolutt ingenting å si på lydkvaliteten. Den var klar, hadde god bass og akkurat passe diskant (dette er som regel et problem på nyere mobiltelefoner). Det opplevde lydbildet var altså bedre en forventet og sikkert en av grunnene til at Sony valgte å fokusere på dette i går.

På spørsmål om lansering fikk jeg til svar at de gjorde hva de kunne for å få den ut før Mars, men garantert lansering er ila. Q1, så datoene enkelte nettbutikker opererer med (6.-9. mars) er nok realistiske, selv om de ikke har fått disse datoene hos Sony.

Så nå er det bare å smøre deg med litt tålmodighet, for dette blir knallbra saker. Etter min oppfatning markedets råeste mobiltelefon ved lansering!

• Liker 5
Lenke til kommentar

Takker for "forhåndstest". Er alltid interessant å høre omtaler om ventede produkter før de er tilgjengelig i markedet. Gleder meg selv veldig til å få tatt i denne mobilen når den kommer ut og ser ikke bort fra at min Arc blir byttet ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...