Stoddart Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Da var endelig dagen kommet. rFactor 2 beta har blitt gitt ut. Det er en åpen beta, så hvem som helst kan laste ned og prøve. Men den koster penger. 44USD(271kr) er prisen for spillet. Men da får man også 18 måneder online istedetfor 12 måneder som man får ved kjøp når spillet er ferdig (ikke i beta-stage). Etter dette koster det 13USD for hvert år. Evt. kan man betale 85USD (510kr) så får man ett life-time membership. Spillet er altså en viderebygging av rFactor som var et en mod-vennlig spill simulator, hvor man pr. dags dato har godt over 1000 forskjellige racing-klasser (og da 3-4000 forskjellige biler) og rundt 1000 baner tilgjengelig. Alt dette fikk man for 250kr tilbake i 2006. rFactor 2 er basert på samme tankegang, spillet skal være en plattform for folk å kunne lage sine egne mods, og da kan man få alt fra rallycross til formel-1, lastebiler og olabiler. Av nye features så kan man nevne bedre overgang fra dag til ettermiddag,kveld,natt og morgen. Regnvær som legger deg "realistisk". Altså får man ett tørt/tørrere spor der man kjører. Luftfuktighet og vindstyrke/retning påvirker også hvordan bilen oppfører seg. Samtidig så har man en ny og revulosjonerende dekkmodell, som gir flatspots, og tydelig slitasje. Noe man til nå ikke har funnet i noe annet spill eller simulator. Det finnes tonnevis med andre forbedringer også, men det er liten tvil om at dette har potensialet til å bli tidenes racing/bil/kjøre-simulator. Man kan også velge om man skal ha en HDR effekt (som er vanlig på spill) eller ikke når man spiller. Dette fordi noen mener det ene er mer realistisk enn det andre. Uansett, det er vel ikke mye mer å gjøre enn å stikke innom http://www.rfactor.net og sjekke det ut. Evt. gå innom http://rfactor.net/web/rf2/screens/ og sjekke screenshots og videoer Eller gå rett til nedlastingen, her Måtte den beste mann vinne! (da gjerne beste mann hos http://www.rln.no som er en norsk/nordisk liga for begge spill) Endret 10. januar 2012 av Stoddart Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Se her ja! Dette må absolutt skaffes Hvor stor nedlasting er betaen? Sitter på elendig nett for øyeblikket... Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Exe-filen er 500mb biler og baner er fra 250mb til 822mb alt ettersom hva du velger - jeg kjører opp link til det i 1.posten. Glemte det. Beklager! Samtidig, kan du jo bare trykke her EDIT: Må også få påpeke at serverene til ISI (som lager spillet) er overbelastet så det holder nå. De anbefaler å aktivere spillet i morgen Endret 10. januar 2012 av Stoddart Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Hvis noen har skaffet betaen, så har nå http://www.rln.no satt opp server, stikk inn på siden, gjerne registrer dere (muliger dere må) for å få passord til server og teamspeak Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Jaja, fortsetter jeg da Tok ett par bilder selv. og ett par filmer, som jeg beklager at har mistet mye kvalitet under rendring. Men spillet ser altså mye bedre ut. Først en video som viser overgang fra dag til natt. http://www.youtube.com/watch?v=u1aPwwAwPqU Så en video som viser hvordan AI oppfører seg. Og fra natt til morgen! http://www.youtube.com/watch?v=ya_Ztqxqhnk&feature=player_embedded Lenke til kommentar
Vidkun Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hvordan er spillet nå? Føles det uferdig? Mye bugs? Mange som kjører dirty online? Hvordan er online matchmaker? Bør jeg vente til sommern før jeg kjøper? Begynner å bli litt lei GT5 nå, og Simbin sine spill blir ødelagt av tusen forskjellige dlc'er og folk som synes det er morsomt å kjøre feil vei. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Spillet er som det var på release-day Jah, man merker at det er en beta. Litt dårlig optimalisering for high-end PC, og en del funksjoner som er halvferdige. Det er noen, en replay-bug som den mest tydelige, noe småfiksing må til i regn/tørt med tanke på dekk. En liten feil i frontruten på den ene bilen. Nei, har ikke merket noe sånn. Selvfølgelig folk som kjører over evne og sånn, men alt i alt er det en veldig trivelig stemning Matchmakeren fungerer fint. Det er jo en serverbrowser som man er kjent med fra rF1 og SimBin sine spill Ja, du går ikke glipp av noe (hvis beta-perioden er over så går du glipp av 6 gratismåneder, men kjøper du livstidsabb. så gjelder jo ikke det). Samtidig har du en "refund" knapp. Som gjør at hvis du kjøper det, prøver det litt, og finner ut at du ikke liker det, så skal du få pengene igjen Har også kost meg på Spa, her får dere sett kveld->natt i ett mer ritkig tempo. Avslører også en liten bug i denne, men absolutt ikke noe stort noe. Mot slutten av filmen får man også hørt, men ikke sett de animerte kuene og hestene! Bedre kvalitet er det også! http://www.youtube.com/watch?v=to0RbItMeVc Endret 16. januar 2012 av Stoddart Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Når er den endelige Releasen? Dette så jo sykt gøy ut Er det noen Rally tracks på betaen? Savner så sykt et skikkelig Rally spill. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Den endelige, vel, det vet ingen. Denne betaen var jo egentlig planlagt for jul 2010... Ingen rallybaner nei, vet det har vært previews av skikkelig amerikansk off-road racing på stadionbaner, men det er ikke med i denne builden. rFactor 1 har en god del rallyetapper, men ikke med fungerende kartleser, samtidig som fysikken er litt sketchy med tanke på at spillet ikke var lagd for grus og sand. Så enn så lenge er nok Richard Burns Rally det klart mest realistiske rallyspillet. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Har gledet meg lenge til dette, og har spilt 1'na i mange år, og kan absolutt ikke si at det skuffer Sykt rå kjørefølelse! Men gleder meg til flere biler. Merker at det er en beta da grafikken ikke stemmer helt som den skal, men har ikke opplevd at spillet har låst seg eller noe slikt. Dette er\blir knall Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Mulig jeg er dust her, men har nettopp kjøpt det og installert det knirkefritt. Men det finnes ingen baner/biler å kjøre med? Tenkte å teste ut litt i SP først nemlig. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Du må innstallere de. Har du lastet ned alle rfmod-filene. Puttet de der du innstallerte data og settings delen av spillet? I såfall, velg mod-manager, og innstaller alt. Vips så er du i gang Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Takk for tilbakemelding. Jeg fant ut dette selv etterhvert her! Blei vel litt overivrig. Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg har nå kjørt et par runder og fått litt feelingen for dette spillet. Jeg kjører med Logitech G27 og jeg må si; fantastisk force feedback! Noe av det beste jeg har vært borti. Noe av det jeg liker mest er at det er mulig å kjøre om natten. Prøvde å ta et løp i regnet, men jeg la merke til at det ikke ble noe vann på frontruta, samtidig som jeg hørte at det regnet kraftig. Det er uansett helt akseptabelt, siden det tross alt er i beta. Gleder meg veldig til den nye gummi-fysikken kommer, siden det ikke virker som den er helt implementert enda. Dette bekreftes også på forumene! Jeg har virkelig troen på at dette kan bli en av de beste racing-simulatorene noensinne. Akkurat nå er det veldig begrenset med biler og baner, men blir det som med det originale rFactor - så veit vi at det kommer til å flyte over med kvalitetsmods! Løp og kjøp, folkens. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 De har med vilje ikke skrudd på dråpeeffekten. Så derfor fungerer heller ikke vindusviskerene Dette gjør også at regn om natten blir en litt... kjedelig opplevelse Uansett, har kommet et par-tre baner, og ett par bilmods allerede (1 bane og 1 bil er fra dev.mode i rF2). Men de som er scratchmade er ikke helt topp enda. Noe som er forståelig da det er mye nytt å lære seg. Er en god del vanskeligheter når det kommer til onlinekjøring og rfmods. Da man trenger den samme rfmoden som brukes på serveren for å kunne kjøre der. Derfor trenger man akkurat lik konfigurasjon. Noe som blir vanskelig når det kommer nye biler og baner. Derfor er det litt snakk om å separere dette slik det er på rF. Uansett, det går seg nok til. Og jeg går til sengs! Lenke til kommentar
Vidkun Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Hvordan lager man baner og biler til rFactor? Kan jeg bare tegne noe i AutoCAD? Hadde vært kult hvis jeg kunne imoportere baner fra Trackmania. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 Akkurat det har jeg ikke satt meg inn i. Da jeg ikke har ferdighetene som skal til. Men du finner informasjon om dette her, her og her. Du finner også en god del tutorials her. Men en direkteimport fra TM går ikke. Det er mye nytt i rF2, som krever at du faktisk setter deg ned og fikser på det for at banen skal fungere. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Hvordan er utvalget av biler? Eller er det for det meste bare F1? Og fungerer Fanatec CSR+Pedaler med spillet? Edit: Bygger på modding ja, så da er vel kanskje ikke utvalget av biler/baner så stort i starten? Endret 1. februar 2012 av Nitrius Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Stemmer det Nitrius. Det skal også sies at det fortsatt er i Beta, så det er jo også en faktor på at de finnes få biler og andre mods. Det vil nok gå fort fremover så snart det kommer en fullversjon, dog. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Forresten, default setup i Formel Renault og delvis Megane er litt koko, bare sånn til info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå