FuzzFuet Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 En kompis fikk YLOD på sin 60GB PS3 i går mens han spillte, bildet frøs og lyden forsvant. Etter restart starter viften og etter 2-3 sek blinker det gult og den slår seg av. Plukket den i biter og vasket renset den for masse støv og hadde på ny pasta og tok ut batteriet i 10min, men ingen nytte. Er det noen fiks på dette eller er den murstein? Er ikke garanti på den som dere skjønner.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Så den er over 5år gammel?? Er uansett ikke noe å gjøre noe med nå som den er åpnet... Selg den for 2-300kr og kjøp en ny. Jeg trenger deler Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Den er ca 4år gammel (kjøpt jula 2007), den var veldig støvete innvendig. Er det en maskinfeil og blitt grønnsak eller går det an og "resette" den på noe vis? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Dette er en helt vanlig feil, og skjer desverre med mange ps3. Det finnes måter å fikse dette på, men det er ikke bare lett, og det er fort gjort å gjøre noe feil. Du skulle nok ha sendt den inn på reklamasjonsretten, og fått en strøken maskin tilbake Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Fy fader... Var sikker på at min var over 5 år gammel så åpnet den idag pga YLOD.. Sjekker jeg lanseringsdatoen etter og ha lest her, har hatt den 4 år og 10 mnd Så nå sitter jeg her med en ps3 uten garanti som ikke er 5 år og ikke virker, haha... Får prøve og fikse YLOD senere en gang igjen.. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Fy fader... Var sikker på at min var over 5 år gammel så åpnet den idag pga YLOD.. Sjekker jeg lanseringsdatoen etter og ha lest her, har hatt den 4 år og 10 mnd Så nå sitter jeg her med en ps3 uten garanti som ikke er 5 år og ikke virker, haha... Får prøve og fikse YLOD senere en gang igjen.. Om du skulle klare å fikse det så let me know Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Fy fader... Var sikker på at min var over 5 år gammel så åpnet den idag pga YLOD.. Sjekker jeg lanseringsdatoen etter og ha lest her, har hatt den 4 år og 10 mnd Så nå sitter jeg her med en ps3 uten garanti som ikke er 5 år og ikke virker, haha... Får prøve og fikse YLOD senere en gang igjen.. Om du skulle klare å fikse det så let me know Skal prøve og ta den vanlige metoden først igjen. Åpne pasta, spray. Viss ikke det virker skal jeg prøve den metoden med og ta ut hardisken og kjøre på med hårføner i 20 min, den som ligger på youtube. Skriver her viss jeg klarer og fikse den Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Hehe, skal du ha sjangs til å få denne til å virke igjen, så må du demontere ALT, så du sitter igjen med kun hovedkortet, så må du bruke flussmiddel og varmepistol (hårføner er ikke bra nok) for å varme opp de rette punktene og ha flussmiddel på slik at disse punktene får god kontakt igjen.... Dette er ikke en jobb for hvem som helst Lenke til kommentar
keungz Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Fikk også feil på min 60GB en tid tilbake, men benyttet meg av reklamasjonsretten. Fikk en repararert 60GB etter ca 6 uker. Denne var det feil på fra første gang jeg slo den på, og måtte sende den også tilbake. Fikk atter en reparert som fungerte i 2 uker før den konka. Har sendt den også inn og får den nye på mandag. Det virker nesten som om det er lite vits å sende disse inn. Har sett andre som har hatt det samme problemet som jeg har, altså at de reparerte konsollene man tilsendt ikke fungerer særlig lenge. Jeg endte opp med å kjøpe en ny PS3 slim så jeg slipper å sende inn 60GB'en hele tiden. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Vel, har du sendt den inn for samme feil 3 ganger, så har du krav på nytt produkt Lenke til kommentar
keungz Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Vel, har du sendt den inn for samme feil 3 ganger, så har du krav på nytt produkt Samme feil var det nok ikke. På den første konka BD-leseren, den andre overopphetet med en gang man slo den på, den tredje YLOD'et. Jeg går likevel for å beholde 60gb'en, den er jo en liten sjeldenhet såvidt jeg har forstått! Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Da har jeg varmepistol på gang, så tipper jeg prøver meg om en 2-3 dager, skal gi beskjed om en amatør får det til Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Fy fader... Var sikker på at min var over 5 år gammel så åpnet den idag pga YLOD.. Sjekker jeg lanseringsdatoen etter og ha lest her, har hatt den 4 år og 10 mnd Så nå sitter jeg her med en ps3 uten garanti som ikke er 5 år og ikke virker, haha... Får prøve og fikse YLOD senere en gang igjen.. Om du skulle klare å fikse det så let me know Heisann! Jeg klarte og fikse det Brukte elektrorenser, ny kjølepasta og varmepistol Følgte guiden til denne karen her: Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Hehe, skal du ha sjangs til å få denne til å virke igjen, så må du demontere ALT, så du sitter igjen med kun hovedkortet, så må du bruke flussmiddel og varmepistol (hårføner er ikke bra nok) for å varme opp de rette punktene og ha flussmiddel på slik at disse punktene får god kontakt igjen.... Dette er ikke en jobb for hvem som helst Det er en jobb for hvem som helst, jeg fikk det til hehe Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Hehe, skal du ha sjangs til å få denne til å virke igjen, så må du demontere ALT, så du sitter igjen med kun hovedkortet, så må du bruke flussmiddel og varmepistol (hårføner er ikke bra nok) for å varme opp de rette punktene og ha flussmiddel på slik at disse punktene får god kontakt igjen.... Dette er ikke en jobb for hvem som helst Det er en jobb for hvem som helst, jeg fikk det til hehe At du fikk det til, betyr ikke at det er en jobb for hvem som helst... Du var heldig med din ps3 og klarte og fikse det, så får vi bare se hvor lenge det varer. Men flott at du fikk det til Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Hehe, skal du ha sjangs til å få denne til å virke igjen, så må du demontere ALT, så du sitter igjen med kun hovedkortet, så må du bruke flussmiddel og varmepistol (hårføner er ikke bra nok) for å varme opp de rette punktene og ha flussmiddel på slik at disse punktene får god kontakt igjen.... Dette er ikke en jobb for hvem som helst Det er en jobb for hvem som helst, jeg fikk det til hehe At du fikk det til, betyr ikke at det er en jobb for hvem som helst... Du var heldig med din ps3 og klarte og fikse det, så får vi bare se hvor lenge det varer. Men flott at du fikk det til Topp, da er det håp for den i hvertfall Vet ikke helt når jeg får tid til å fikse den, men kommer med tilbakemeldig. Er fortiden på 72timers G11+RIGG kurs og det er som å være tilbake på skolebenken, hehe. Så blir ikke i morgen for å si det slik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå