Gå til innhold

Har egentlig MJK noen teoretiske krav fra vidregående skole?

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 16 år nå som har hatt som mål å bli Marienjeger i mange år nå.

Dette var jeg fast bestemt på før Vidregånde skole, jeg bare valgte derfor elektro for det var det som fanget mest interrese da. Men jeg har ike motiviasjon til å gjøre det bra på skolen når jeg vet jeg ikke får bruk for det i forsvaret. Dette vises på karakterene....

Jeg trener for det ene målet og gidder ikke tenke så mye på skolen.

Har egentlig MJK noen teoretiske krav fra vidregående skole?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så planen er å lalle seg gjennom 3 år av livet bare for å finne ut at du ikke blir tatt opp som marinejeger og må begynne videregående på nytt??

Jeg vet ikke om jeg må påpeke det åpenbare idiotiske i denne settingen?

Du har ingen garanti for at du blir tatt opp som marinejeger, det er kun en drøm og det er kult om det skjer men for din egen del så kan det være greit å planlegge for eventuelle andre utfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen krav om fullført vidregående skole, mtp. at man kan starte marinejeger utdanningen det året som man fyller 18, altså man har mulighet å starte før man har fullført vidregående skole.

Så om du fyller 17år iår, så kan du søke til opptak til neste år, 2013.

Selv om dette ikke er noen anbefalling fra meg, men muligheten er der.

Har du lyst på evigvarende karriere i forsvaret må du jo også igjennom krigsskolen, da trenger du generell studiekompetanse. Du har muligheten til å ta allmenn påbyggning, og søke til MJK opptaket året du er ferdig på VGS.

Husk også at det er flere ting som kan drepe denne karrieren, gamle skader, allergi, astma, dårlige karakterer på prøver under sesjon, synet, og ikke minst opptaket i seg selv. Så vil med go grunn si at du burde fullføre skolen, eller såfall bestå eksamene. Droppe ut to hele skoleår før MJK opptaket er ikke veldig smart, da burde du såfall starte på en annen utdanning sålenge.

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Se på å gjøre det bra på skolen som "mental" trening til marinejegeropptak ( i tillegg til at da har du noe å falle tilbake på hvis du ryker ut og alle planene dine går i dass, husk, du er bare 16, mye kan skje på 2-3 år). Med "mental" trening så mener jeg at du gjør noe du absolutt ikke vil og ikke er motivert for, men fortsatt gjør ditt beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...