Gå til innhold

Valg av ny telefon

frixy

Anbefalte innlegg

Heisann, da jeg ikke er så oppdatert på mobilfronten lenger, trenger jeg hjelp til å velge ny telefon... Har tidligere hatt iPod touch, og utelukker ikke iPhone, men vil også vurdere alternativene.

Viktig for meg:

- Mulighet for masse apps, såvidt jeg har skjønt har alle iphones eller androids det.

- Mulighet for spotify premium og "vanlig" jack-utgang for headset.

- Mulighet for å koble seg på wifi nett (så jeg kan bruke internett gratis).

- Bra/rask nettleser (eller kan dette ordnes med egne apps?)

- Fint hvis den kan lese .pdf-filer.

- Touch skjerm

- Pris (billig såklart, hvis det var mulig å misforstå det )

Dette er vel det viktigste. Andre ting som jeg ser som et pluss er bra batterilevetid, lett å skrive og organisere meldinger, bra lydkvalitet, bra kamera, bra skjerm(må ikke være stor for å være bra though), lagringskapasitet (minnekort?), generelt rask prosessor/hardware, dvs rask i menyer/interface osv, med mulighet for å kanskje installere krevende programmer. Også et pluss at den ikke er skjør som en gammel ming-vase, eller hvertfall sånn at jeg kan sette på beskyttelse.

Som sagt er jeg ikke så oppdatert på mobilfronten lengre(høres gammel ut når jeg sier det, men er bare 18 år :p ), så regner med at mye av kriteriene mine er selvfølgeligheter nå om dagen. Hadde satt pris om dere kunne hjulpet meg på vei med hvilke modeller som er noe å samle på, som gir mest for pengene og gjerne også personlige erfaringer :)

EDIT: forresten, vil gjerne kjøpe sånn jeg kan koble på telefonen som sender ut radiobølger, slik at jeg kan bruke bilradion i bilen til å høre på spillelistene mine :thumbup: Fint med mulighet for dette !

Endret av frixy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Mulighet for masse apps, såvidt jeg har skjønt har alle iphones eller androids det.

- Mulighet for spotify premium og "vanlig" jack-utgang for headset.

- Mulighet for å koble seg på wifi nett (så jeg kan bruke internett gratis).

- Bra/rask nettleser (eller kan dette ordnes med egne apps?)

- Fint hvis den kan lese .pdf-filer.

- Touch skjerm

- Pris (billig såklart, hvis det var mulig å misforstå det )

Omnia W, HTC Titan, SGS2.

Lenke til kommentar

Takk, skal kikke på de dere har nevnt :) Hvis dere har flere forslag, kjør på!

Hva med xperia neo? Liker designet, og tester gir den bra kritikk bortsett fra dårlig batterilevetid. Lurer også på om jeg bare skal slå til med iPhone 4s. Men har hart at ny modell kommer snart, så kanskje ikke beste tiden å kjøpe :hmm:

Endret av frixy
Lenke til kommentar

Samsung Omnia W, Nokia Lumia 710 eller HTC Radar. Alle infrir dine kriterier.

Om du dog er villig til å gå litt mer opp i pris finner du telefoner som HTC Titan eller Nokia Lumia 800.

Merk at Nokia modellen ikke kommer før 1. februar.

Ikke alle kriterier.

Disse mobilene du har nevnt kjører Windows phone 7 og apps utvalget der er nesten ingen ting i forhold til det Android og Ios har.

Så jeg anbefaler en Android mobil fordi de er mest prisgunstige. :thumbup:

Endret av Leseren
Lenke til kommentar

Samsung Omnia W, Nokia Lumia 710 eller HTC Radar. Alle infrir dine kriterier.

Om du dog er villig til å gå litt mer opp i pris finner du telefoner som HTC Titan eller Nokia Lumia 800.

Merk at Nokia modellen ikke kommer før 1. februar.

Ikke alle kriterier.

Disse mobilene du har nevnt kjører Windows phone 7 og apps utvalget der er nesten ingen ting i forhold til det Android og Ios har.

Så jeg anbefaler en Android mobil fordi de er mest prisgunstige. :thumbup:

Personlig liker jeg kvalitet fremfor kvantitet.

Lenke til kommentar

Leste om en undersøkelse av androidbrukere som sa at 50 apps utgjør 2/3 av appbruken på Android, og 10 av toppappsa utgjør 50% av appbruken.

MAO er det ikke "key" med 3490629+48657+2967+298467 apps, det som er key er bra apps.

Lenke til kommentar

Takk for mere input, for tiden vurderer jeg "Samsung Galaxy S" og "HTC Desire S". Leser tester...

Synes 3,7 tommer skjerm på HTCen er perfekt størrelse, kanskje 4 tommer på samsungen blir litt stort.... har ikke sett den på ekte dog.

Endret av frixy
Lenke til kommentar

Takk for mere input, for tiden vurderer jeg "Samsung Galaxy S" og "HTC Desire S". Leser tester...

Synes 3,7 tommer skjerm på HTCen er perfekt størrelse, kanskje 4 tommer på samsungen blir litt stort.... har ikke sett den på ekte dog.

HTC Radar 3,8" har kjerm, mens Samsung Omnia W har 3,7".

Endret av doffen45
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HTC Radar 3,8" har kjerm, mens Samsung Omnia W har 3,7".

Liker ikke helt designet til omnia w. HTC radar er aktuell, men ingen mulighet for minnekort + windows trekker litt ned. Heftig pluss med batteritiden da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...