JohnnyRubber Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hei godtfolk! Har seg sånn at kreativiteten som oftest sniker seg inn i de sene nattetimer, og andre forferdelige tidspunkt. Når jeg kommer på øving har jeg som oftest glemt riffa, og det blir bare et mer og mer kjent faktum at ting jeg lager plutselig forsvinner fra minnet. Tenkte da at et lite "hjemmestudio" kunne hjelpe på dette, slik at jeg faktisk får spilt inn og kan høre på det senere. Er jo litt gøy å kunne høre etter forbedringspotensiale også. Her trenger jeg litt hjelp fra dere! Er ikke ute etter noe top-notch, fantastisk bra studiogreier, men det må låte greit. Er helt fersk og grønn på det området her. Har funnet frem til at Steinberg Cl1 og sE Electronics X1 er svært billige og visstnok skal fungere helt greit, men jeg har fortsatt til overs å høre erfaringer om disse! Er det noen her på forumet som har disse/har hatt og kan anbefale dem? Vil du anbefale noe annet i den prisklassen? Og, vil mikrofonen fungere greit til å ta opp vokal også? Hovedsaklig skal den brukes til å ta opp gitarspor, men det er greit å ha muligheten til å ta koble akustisk'n rett i lydkortet og synge med om jeg føler for det. Er ikke så utrolig kravstor, så lenge det ikke høres ut som det er tatt opp på en iPad! Burde absolutt ha noen monitor-klokker også. Er disse heftige for prisen? Alle tips, triks, anbefalinger og forslag blir tatt imot med _stor_ takk. Fint med generelle tips til innspilling av slike ting også Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Hvis du ikke skal bruke opptakene til noe, så ville jeg kjøpt en enkel Zoom-opptaker. Disse har mer enn god nok lyd til å høre etterpå hva du har spilt Disse er også kjekke til å ta opp på en øving. Man hører det mye bedre på opptak enn når man selv spiller hvis noe ikke er tight. Lenke til kommentar
GAu Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 ville jeg kjøpt en enkel Zoom-opptaker. Disse har mer enn god nok lyd til å høre etterpå hva du har spilt +1 Støtter forslaget Har sjøl en H4n opptaker og syens den gir mye 'bang for the buck' Link: http://www.zoom.co.jp/english/products/h4n/index.php Zoom har noen enklere (og billigere) modeller også, som kan være greie nok. Blir et spørsmål om hva du er ute etter. Løp & kjøp! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Eventuelt en Q3HD, så kan dere filme giger med god lyd og bra bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå