Bjonski Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Enkelte har kanskje fått med seg at jeg har installert Linux Mint 12 på en HP 2510P. Er meget fornøyd med Mint så langt, funker veldig bra... Bortsett fra en ting. Nettverksindikatoren på pcen (blå LED) blinker når trådløsnettet er aktivert. Hvordan fikser jeg dette? Trenger dere noen terminal outputs for å hjelpe meg videre? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg har en Lenovo Thinkpad T420, og der var løsningen på nøyaktig samme problem som følger : (som root) echo "phy0assoc" > /sys/class/leds/phy0-led/trigger Sånt er nok ganske forskjellig fra produsent til produsent, så er slettes ikke sikkert det virker for deg.. men er kanskje verdt et forsøk. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Ser ut til å være mange søketreff som kan være interessante: http://www.google.no/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=ubuntu+hp+led+blink+network Endret 19. januar 2012 av oj88 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg har en Lenovo Thinkpad T420, og der var løsningen på nøyaktig samme problem som følger : (som root) echo "phy0assoc" > /sys/class/leds/phy0-led/trigger Sånt er nok ganske forskjellig fra produsent til produsent, så er slettes ikke sikkert det virker for deg.. men er kanskje verdt et forsøk. Den kommandoen resulterer i "Permision denied" selv med sudo foran. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 "sudo su" gjør deg til root, og så prøver du igjen Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Eller skriv echo "phy0assoc" | sudo tee /sys/class/leds/phy0-led/trigger Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 "sudo su" gjør deg til root, og så prøver du igjen Det funket utmerket. Takk for hjelpen alle sammen. Nå funker indikatoren slik den skal. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Legg kommandoen til i /etc/rc.local (over "exit 0") for at den skal bli kjørt automatisk ved oppstart av maskinen. Du trenger da ikke sudo siden alle kommandoer i den filen kjøres som root. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå