ku7 Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Heisann oppretter denne tråden for å hjelpe en venn med å finne feilen på hjemmekinoet sitt. Jeg kommer ikke til å kunne være veldig aktiv her i tråden siden jeg er borte på jobb, men satser på at han kanskje kan få noen ideer ved å kikke innom selv. Det er snakk om et Sony BDV-E880 hjemmekinoanlegg, hvor vi har koblet ps3 + dekoder -> HDMI -> hjemmekino -> hdmi -> tv. Det står i utgangspunktet at det skal være en ekstra audiokabel mellom tv og hjemmekino hvis koblet med hdmi. Dette har jeg valgt å droppe siden dekoderen er koblet direkte til hjemmekino anlegget og ikke gjennom tv'en. Forøvrig skal det heller ikke være nødvendig sier manualen når hdmi inngangen på tv'en støtter ARC. Problemet er: Uansett tilkoblingsmetode og om jeg spiller av lyd på tv eller hjemmekinoanlegget så er lyden litt forsinket i forhold til bildet. Eneste løsning er å forbikoble hjemmekinoanlegget totalt og ikke bruke det når man skal se på vanlig tv. Noen med fantasi nok til å tenke seg hva problemet er? Tv'n er en Philips, usikker på modell. Som sagt, jeg har ikke mulighet til å steppe innom for ekstra informasjon, men kom gjerne med mange forslag da dette er slik denne personen kan sjekke selv. På forhånd takk! Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Kan høres ut som tvn sin bildebehandling forsinker lyden, se om det er et valg på receiver til å forsinke lyden. Lenke til kommentar
ku7 Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Har ikke greid å finne noen lipsync funksjon nei. Dessuten er det i såfall bildet som må forsinkes. Men er det bare meg eller burde det ikke vært et problem da lyd og bilde sendes sammen til hjemmekino og videre distruberes derfra? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Oftest så er det så mye ting man kan legge på bildet i TVen, at den bruker lenger tid på å skape bildet enn uten alle disse tingene. Og når man da ikke har lyd i TVen, så har denne ingenting å synke seg mot. Da kommer Lyden først, og bildet etter. Men når det er omvendt så er bør det ikke være det. Men prøv å sett TVen uten noe "hjelpemiddler" og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Tror dette er et vanlig problem. Jeg slår av TV-lyden, og har på lyden kun på hjemmekinoanlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå