ZizouJR Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hei! Jeg holder på med en oppgave i sannsynlighet(mat. 1T) hvor oppgaven går ut på at FRP på et gitt tidspunkt har en oppsluttning på 20% av alle velgerne. Ved en meningsmåling blir 1000 personer spurt om hvilket parti de ville stemt på dersom stortingsvalget hadde vært dagen etter. Hva er sannsynligheten for at høyst 180 personer ville stemt på FRP? På casio 9850 gjør jeg slik: STAT -> DIST(F5) -> BINM(F5) -> Bcd(F2) -> var(F2) deretter fyller jeg inn: x: 180 numerial: 1000 P: 0,20 Når jeg så trykker exe(eller calc(F1)) får jeg bare opp: "Ma ERROR" Hva må jeg gjøre for å fikse dette problemet? På Casio 9860 gjør jeg akkuratt det samme, og får frem riktig svar(6%) I og med at jeg ikke har mulighet til å bruke den kalkulatoren på eksamen, må jeg få ordnet opp i dette. Lenke til kommentar
Orielb Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg har akkurat det samme problemet. Ser at denne posten er gammel - men er det noen som vet?? Hjelp! Lenke til kommentar
PYN_ Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Ikke svar på spørsmålet ditt, men last ned Geogebra og bruk sannsynlighetskalkulatoren, utrolig enkel i bruk 1 Lenke til kommentar
Orielb Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Ikke svar på spørsmålet ditt, men last ned Geogebra og bruk sannsynlighetskalkulatoren, utrolig enkel i bruk Takk for tips PYN_M. Problemet er at jeg skal ha eksamen i S1 om en uke, og finner nå ut at jeg tydeligvis ikke har stilt inn kalkulatoren til riktige parametre (kan bare regne binomiske sannsynligheter med små tall) - og aner ikke hvordan jeg endrer dette. Huff og huff, hvis noen kan hjelpe meg, hadde jeg vært evig taknemmlig og litt til! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Jeg tipper tallene du forsøker å bruke er for store og det kan du ikke gjør noe med. Bruk excel eller geogebra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå