Marianne85 Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hei! Jeg har digitalisert gamle filmer og tenkte å redigere dem til familien. Er ikke veldig god på det, så trenger et program som ikke er alt for innviklet. Samtidig ønsker jeg et som er bra og har mange muligheter. Så, tips til et bra (og enkelt) videoredigeringsprogram? Evt tips til noen jeg IKKE bør bruke? Er det i så fall et jeg kan laste ned eller må jeg kjøpe? Takk for svar:) Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Hei! Jeg har digitalisert gamle filmer og tenkte å redigere dem til familien. Er ikke veldig god på det, så trenger et program som ikke er alt for innviklet. Samtidig ønsker jeg et som er bra og har mange muligheter. Så, tips til et bra (og enkelt) videoredigeringsprogram? Evt tips til noen jeg IKKE bør bruke? Er det i så fall et jeg kan laste ned eller må jeg kjøpe? Takk for svar:) Windows Live Movie Maker er faktisk ganske greit, det er gratis og finnes hundrevis av instruksjonsvideoer på youtube om hvordan det skal brukes. LINK: http://explore.live.com/windows-live-essentials-movie-maker-get-started Evt. Adobe Premier, det er både profesjonelt og temmelig lett å bruke, men det er dyrt. jeg har ikke brukt andre programmer så kan ikke sammenligne med dem. -frank Endret 10. januar 2012 av frankhaugen Lenke til kommentar
arthon Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Kikk litt i trådene her; https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=83 Der vil du finne veldig mange forslag og diskusjoner rundt Video Redigerings Programmer. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Sony Vegas blir aldri feil. Lenke til kommentar
Marianne85 Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Takk for alle tips:) Skal lese litt om de forskjellige før jeg bestemmer meg! Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg startet selv med Windows Movie Maker. Deretter flyttet jeg over til Adobe Premiere Elements og endte opp med Premiere Pro. Jeg vil anbefale deg å starte med Movie Maker eller noe tilsvarende enkelt. Dette er fordi programmet er lett å lære seg og har begrenset funksjonalitet. Ikke hopp rett på et avansert program. Da blir det så vanskelig at du har lyst til å bare gi opp. Lenke til kommentar
Marianne85 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg startet selv med Windows Movie Maker. Deretter flyttet jeg over til Adobe Premiere Elements og endte opp med Premiere Pro. Jeg vil anbefale deg å starte med Movie Maker eller noe tilsvarende enkelt. Dette er fordi programmet er lett å lære seg og har begrenset funksjonalitet. Ikke hopp rett på et avansert program. Da blir det så vanskelig at du har lyst til å bare gi opp. Ah,kanskje ikke så dumt å starte i det små nei. Takk takk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå