Gulrotsaft Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hei. Nå vet jeg ikke om maskinen fungerer enda pga strøm til hovedkortet eller mangel av sådan. Jeg har akkurat annskaffet madammen nytt hovedkort/cpu. Hovedkortet M5A99X Evo skal ha en 24 pin og en 8 pins kontakt av strøm. Problemet er at den gamle strømforsyningen kun har 2x6 pins og 1x4 pins "strømkontakt" (finnes sikkert et mere proft navn på det, Går det an å trikse til dette på noen måte, eller må jeg gå til innkjøp av ny strømforsyning i morgen? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 såfremt CPU ikke krever mer strøm enn en viss menge så mener jeg at du kan plugge inn den 4-pin pluggen på et eller annet vis i 8-pins kontakten Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 AMD phenom2 965 BE. Fint om noen kunne bekreftet/avkreftet de weebl sier her. Om det er mulig så gjerne en link til hvordan den skal settes inn:) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 AMD phenom2 965 BE. Fint om noen kunne bekreftet/avkreftet de weebl sier her. Om det er mulig så gjerne en link til hvordan den skal settes inn:) http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3Plus/M5A99X_EVO/#download Download Motherboard Manual Se side 2-38 , Chapter 2.3.6 . Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Takk. Jeg satt akkurat å så på det i manualen, men da skal (om jwg skjønner rett) 4 pinën lengst mot "bakenden" på hovedkortet? Spærsmålet kan virke teit, men jeg må nesten være helt sikker så jeg slipper å svi av en 1000 lapp Edit: Motsatt selvfælgelig. Uanset bildet er selvforklarende så bare dumt av meg å spørre. Da gjenstår det bare å finne ut av disse fargene til reset, powerknapp osv Endret 10. januar 2012 av ananashapå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå