Gå til innhold

pc til jentungen

Anbefalte innlegg

jentungen på 16 trenger ny pc da den hun har ikke tar i mot strømm lengre, hun bruker den til nettsurfing, musikk, se filmer, lekser osv, spiller lite eller ikke noe på den.

har desverre ikke mer enn maks 4k og bruke nå etter jul, så jeg tittet lit på denne: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ENTK11BZ369NC/packard-bell-easynote-barbar-pc-tk11-bz-369ncd

ser vel grei ut den, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jentungen på 16 trenger ny pc da den hun har ikke tar i mot strømm lengre, hun bruker den til nettsurfing, musikk, se filmer, lekser osv, spiller lite eller ikke noe på den.

har desverre ikke mer enn maks 4k og bruke nå etter jul, så jeg tittet lit på denne: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ENTK11BZ369NC/packard-bell-easynote-barbar-pc-tk11-bz-369ncd

ser vel grei ut den, eller?

litt stor, (den er 15 tommer så den er ikke "veskestørrelse" (kan være hun vil ha en liten netbook for mobilitetens skyld).

Men prismessig er den OK, og spesifikasjonene er OK.

(etter min mening)

-frank

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forslag fra meg: Hun skaffe seg deltisjobb og tjene egne penger ;)

Ellers er jeg enig Arni90 om valg av en datamaskin som har et bedre rykte med kvalitet. Har selv aldri vært noe fan av Packard Bell...

Lenke til kommentar

Hva kommer denne hatingen på PB av?? På gamlejobben hadde vi 60 laptopper som var PB og det var dem vi hadde minst problemer med i forhold til andre merker som vi og hadde på utlån til ingeniørene.

Coldice: Du kan tro at skolen, hvor man idag trenger PC til lekser, godtar at hun ma spare penger :p eller at en 16-åring får en jobb i det heletatt :p

-frank

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva kommer denne hatingen på PB av?? På gamlejobben hadde vi 60 laptopper som var PB og det var dem vi hadde minst problemer med i forhold til andre merker som vi og hadde på utlån til ingeniørene.

Coldice: Du kan tro at skolen, hvor man idag trenger PC til lekser, godtar at hun ma spare penger :p eller at en 16-åring får en jobb i det heletatt :p

-frank

Tenker på Laptop failure rates by brand

Packard Bell er eid av Acer, og jobber nå sammen med Gateway. Etter litt tolkning vil du da forstå at Packard Bell ikke er et særlig godt merke for å kjøpe laptop.

Trodde også at skolen hadde et obligatorisk tilbudskjøp av laptop? Hvertfall slik på videregående, og på ungdomsskolen trenger man absolutt ikke en laptop eller stasjonær, selv om mange har det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

-frank

Tenker på Laptop failure rates by brand

Packard Bell er eid av Acer, og jobber nå sammen med Gateway. Etter litt tolkning vil du da forstå at Packard Bell ikke er et særlig godt merke for å kjøpe laptop.

Trodde også at skolen hadde et obligatorisk tilbudskjøp av laptop? Hvertfall slik på videregående, og på ungdomsskolen trenger man absolutt ikke en laptop eller stasjonær, selv om mange har det.

Min søster går i 8. og av dem forventes det at innleveringer og prosjektoppgaver leveres digitalt på "it's learning".

Men bare fordi selakapene som eier PB betyr ikke det automatisk at det er dårlig kvalitet. MEN jeg må si at denne testen kan umulig stemme, jeg har bare HP-laptopper selv, (har en deal med HP gjennom enkeltmannsforetaket mitt), og har ALDRI hatt noe galt med dem. Men kan være jeg har vært heldig. Men uansett er det irrelevant i Norge med "failurerates" ettersom det er 5 års reklamasjon på PC-er, så å kjøpe "katta i sekken" er vanskelig, (med mindre man kjøper Apple).

-frank

Lenke til kommentar

Min søster går i 8. og av dem forventes det at innleveringer og prosjektoppgaver leveres digitalt på "it's learning".

Men bare fordi selakapene som eier PB betyr ikke det automatisk at det er dårlig kvalitet. MEN jeg må si at denne testen kan umulig stemme, jeg har bare HP-laptopper selv, (har en deal med HP gjennom enkeltmannsforetaket mitt), og har ALDRI hatt noe galt med dem. Men kan være jeg har vært heldig. Men uansett er det irrelevant i Norge med "failurerates" ettersom det er 5 års reklamasjon på PC-er, så å kjøpe "katta i sekken" er vanskelig, (med mindre man kjøper Apple).

-frank

g6, dv6/7, dm4, envy, probook eller elitebook?

varierende kvalitet...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Hvis det må leveres inn oppgaver på It's Learning burde det være mulig å klage. Uansett trenger ikke en 8. klassing en egen laptop, det er da fullt mulig å låne fars eller mors laptop?

Jeg tror de fleste foretrekker å kjøpe en laptop som ikke stinker billigplastikk fra lang avstand, det er flott å ha 5 år reklamasjon, men enda bedre om den ikke må brukes. Apple er på ingen måte katta i sekken, du får kanskje ikke like mye for penga, men du får ganske god byggekvalitet og en laptop som varer mye lengre enn den jevne laptop til 4000 kr med lik behandling.

Personlig erfaring <<< Statistikk

Uansett hjelper ikke dette trådstarter. Den laptopen jeg foreslo vil være et bedre kjøp enn den h*n selv fant.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

-frank

g6, dv6/7, dm4, envy, probook eller elitebook?

varierende kvalitet...

2 stk. tx; 2 stk dv(6&7); 1 stk HP mini; 1 stk HP slate 500

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...