Gå til innhold

Her er HPs design-Ultrabook

Anbefalte innlegg

Hva er "bedre" innsynsvinkel på en 13" laptop? At man kan jobbe privat uten nysjerrige naboer når man er ute på farta eller at du kan plassere to venner på hver side og se på film? ;)
at du kan plassere to venner på hver side og se filmog at du slipper å tenke så mye på hvem posisjon du skal ha skjermen for å se den best uten at den skal bli mørkerei følge Cnet skal skjermen være nesten like god som en IPS skjerm :)

Typisk. En ultrabook burde heller hatt minimal innsynsvinkel slik at den faktisk kan brukes privat på et tog eller fly.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er "bedre" innsynsvinkel på en 13" laptop? At man kan jobbe privat uten nysjerrige naboer når man er ute på farta eller at du kan plassere to venner på hver side og se på film? ;)
at du kan plassere to venner på hver side og se filmog at du slipper å tenke så mye på hvem posisjon du skal ha skjermen for å se den best uten at den skal bli mørkerei følge Cnet skal skjermen være nesten like god som en IPS skjerm :)

Typisk. En ultrabook burde heller hatt minimal innsynsvinkel slik at den faktisk kan brukes privat på et tog eller fly.

Men skjermen kjempegod i forhold til de aller fleste Andre på markedet

Lenke til kommentar

"HVILKEN posisjon....." og IKKE "HVEM posisjon......"

I det store og hele brukes "hvem" spørrende om personer, ikke ting/objekter.

IKKE hvem bil, hvem posisjon, hvem hus, hvem jobb

vanskelig å forstå det da...

sorry for at jeg ikke har en sekser i norsk, men en firer holder :p

Hadde selv en 3'er i Norsk (hovedmål) på VGS, så det er ikke noe argument, du :p Dør bare litt inni meg hver gang jeg ser folk bruke hvem istedenfor hvilken.

On topic: Snasen laptop, har selv en Envy 14 som jeg er fornøyd med, bortsett fra batteritiden. Trackpaden er egentlig veldig god, det er den originale driveren som er problemet. Installerte en custom driver jeg fant via et Envy-forum en gang i fjord, nå fungerer den helt utmerket, helt smooth scrolling med 2 fingre, tap med 2 fingre gir høyre museklikk osv, stort sett oppfører den seg ganske likt som en Mac trackpad, noe som er flott.

Her er driveren jeg bruker, om noen skulle være interessert: http://dl.dropbox.com/u/4937238/EnvyTouch.rar

Lenke til kommentar

"HVILKEN posisjon....." og IKKE "HVEM posisjon......"

I det store og hele brukes "hvem" spørrende om personer, ikke ting/objekter.

IKKE hvem bil, hvem posisjon, hvem hus, hvem jobb

vanskelig å forstå det da...

sorry for at jeg ikke har en sekser i norsk, men en firer holder :p

Hadde selv en 3'er i Norsk (hovedmål) på VGS, så det er ikke noe argument, du :p Dør bare litt inni meg hver gang jeg ser folk bruke hvem istedenfor hvilken.

On topic: Snasen laptop, har selv en Envy 14 som jeg er fornøyd med, bortsett fra batteritiden. Trackpaden er egentlig veldig god, det er den originale driveren som er problemet. Installerte en custom driver jeg fant via et Envy-forum en gang i fjord, nå fungerer den helt utmerket, helt smooth scrolling med 2 fingre, tap med 2 fingre gir høyre museklikk osv, stort sett oppfører den seg ganske likt som en Mac trackpad, noe som er flott.

Her er driveren jeg bruker, om noen skulle være interessert: http://dl.dropbox.com/u/4937238/EnvyTouch.rar

VGS ja... jeg går i 10. klasse nå jeg...

takk for driveren ;)

har ikke kunnet finne noen bra drivere til Envyen min før

Lenke til kommentar

I fjor, ikke fjord. Såfremt du ikke dykket ned i Sognefjorden etter driveren, da. Men da er det andre ting å ta tak i.. Bare siden vi allerede diskuterte språkbruk, mener jeg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg synes også det er fordummende å skjule pikseltallet bak begreper som HD. Folk bør lære seg hva tallene betyr og ikke bare la seg forlede av lite håndfaste begreper som "High Definition".Hva blir det neste? Biler med LP, MP, HP-motorer? (Low power, Medium power og High power, etterfult av SHP, XHP, UHP osv i god VGA-stil.) Nei, la oss få høre pikseltall og kW.

Det har nå uansett vært sånn at nettbutikker har kalt 1280x720 for HD i flere år. At det kan virke misvisende skjønner jeg, men man burde også blitt vant med det til nå.

Lenke til kommentar

Det finnes et 30-talls forkortelser for ulike oppløsninger. Tenk om vi skulle hatt et like kryptisk system for ulike lengdemål. Det eneste logiske er å gå bort i fra alle kryptiske forkortelser og bare holde seg til konkrete tall.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...